logotip del Projecte Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


La digitalització de l'aula

Notícia: La digitalització de l'aula

Enric Roca (La Vanguardia)
11 de setembre de 2010

Resposta d'Enric Roca, coordinador d'Edu21, a La Carta al Lector de La Vanguardia titulada "Portàtils a secundària".




Aules digitals

Article: Aules digitals

Enric Roca (Diari Avui)
03 de setembre de 2010

"En el món educatiu disposem de molts experts a fer sempre el mateix però de forma diferent". “La digitalització efectiva no passa per l'anunci que milers d'alumnes disposaran del seu portàtil o que els llibres impresos seran substituïts pels electrònics”.




Autonomia de centres

Article: Autonomia de centres

Enric Roca (Diari Avui)
22 d'agost de 2010

“No és correcte que l'autonomia de centre pagui peatges de tipus gremialista o corporatiu al marge de la concepció pedagògica que defensi”




El lleure i l'educació dels infants i els joves en temps d'estiu

Article: El lleure i l'educació dels infants i els joves en temps d'estiu

Víctor Baroja (Butlletí del Centre d'Estudis Jordi Pujol)
21 de juliol de 2010

L’estiu és un temps de gaudir, de relaxament, d’aparent llibertat, de fer coses pel plaer de fer-les i sense cercar res a canvi. És per tot això que ofereix unes possibilitats educatives immillorables. Les persones estem més relaxades i això propicia que tot el que es faci en aquest espais-temps exerceixi molta influència en la vida.




"De Sòcrates a l'Ipod", III Premi Edu21 (2009)

Llibre: "De Sòcrates a l'Ipod", III Premi Edu21 (2009)

21 de juliol de 2010

Publicació de l'estudi sobre una experiència d'aprenentatge de valors a secundària que va resultar guanyador de la tercera edició del Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. El treball guardonat, titulat De Sòcrates a l'Ipod, és obra de Jordi Nomen, qui ens presenta una proposta per aconseguir un pensament multidimensional, crític, creatiu i curós mitjançant l'aprenentage de la filosofia a través de diversos recursos artístics, audiovisuals o tecnològics. El llibre es pot adquirir a la seu del CEJP, al Passeig de Gràcia, 8-10 2n 1a A de Barcelona o es pot sol·licitar l'enviament d'exemplars per correu postal al Tel. 93 342 85 35 o a info@edu21.cat.




(c) Xavi Ramiro

Article: L'escola segons el TC

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
21 de juliol de 2010

En els darrers dies hem tingut l'oportunitat de llegir la sentència completa que el Tribunal Constitucional (STC) ha emès en referència al recurs d'inconstitucionalitat sobre l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. També hem pogut examinar l'informe jurídic que un equip d'experts ha fet públic sobre la STC. Arran de la lectura d'aquests documents suggerim algunes reflexions que es relacionen amb el sistema educatiu català.




Immigració i sobirania

Llibre: Immigració i sobirania

Diego Arcos
19 de juliol de 2010

Diego Arcos, president del Casal Argentí de Barcelona, teoritza sobre la nova immigració al llibre 'Immigració i sobirania' (Ed. Veunova). En aquesta entrevista en vídeo de Vilaweb Arcos, acompanyat d'Abdou Mawa N'diaye, català nascut al Senegal, i Patrícia Gabancho, nascuda a l'Argentina, parlen de l'aproximació al seu nou país i de la manera de mantenir dues identitats.




Sentència i educació

Article: Sentència i educació

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
09 de juliol de 2010

"Quina formació volem per als nostres fills, la que nosaltres decidim o la que dictin altres? Ha arribat l'hora de proclamar que també, quan hem de definir quina escola i quina formació volem per als nostres fills, la decisió correspon als ciutadans de Catalunya”




Ser pares, avui: a la recerca del sentit comú

Llibre: Ser pares, avui: a la recerca del sentit comú

Purificació Biniés Lanceta (Graó)
25 de juny de 2010

En aquests temps de canvis i incerteses que vivim, sembla que hem passat de l'autoritat paterna, inqüestionable per l'argument irrefutable del mastegot, a l'autoritat paterna inexistent perquè volem ser pares "guais" i moderns i simpàtics... Uns adjectius que queden eclipsats sempre que de la boca del pare o de la mare surt un «no» rotund adreçat als fills. Un «no» que comporta un mar de crits, plors i rebequeries que voldríem, a poder ser, estalviar-nos... Però el perill d'estalviar-nos la rebequeria que segueix el «no» és que els nostres fills no acabin d'aprendre mai que hi ha uns límits que convé no travessar, i que sense aquest aprenentatge bàsic res no funciona, ni a la vida dels pares ni a la vida dels fills. Llibre imprescindible per impregnar de sentit comú les relacions pares-fills.




Quins mestres formem?

Article: Quins mestres formem?

Enric Roca (Diari Avui)
11 de juny de 2010

És ben sabut que l'eficàcia i el prestigi d'un sistema educatiu es deu, en molt bona part, a la qualitat dels seus docents. Com més preparació tinguin, com més eficaçment facin la seva feina, millors resultats obtindran els seus estudiants i més excel·lents seran els centres educatius on desenvolupin llur tasca. L'aposta, doncs, per una formació inicial de qualitat dels nostres futurs docents d'educació infantil, primària i secundària esdevé una inversió de primera necessitat si volem reformar, reorientar i millorar el nostre sistema educatiu.




Pàgina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23