logotip del Projecte Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


"De Sòcrates a l'Ipod", III Premi Edu21 (2009)

Llibre: "De Sòcrates a l'Ipod", III Premi Edu21 (2009)

21 de juliol de 2010

Publicació de l'estudi sobre una experiència d'aprenentatge de valors a secundària que va resultar guanyador de la tercera edició del Premi Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa. El treball guardonat, titulat De Sòcrates a l'Ipod, és obra de Jordi Nomen, qui ens presenta una proposta per aconseguir un pensament multidimensional, crític, creatiu i curós mitjançant l'aprenentage de la filosofia a través de diversos recursos artístics, audiovisuals o tecnològics. El llibre es pot adquirir a la seu del CEJP, al Passeig de Gràcia, 8-10 2n 1a A de Barcelona o es pot sol·licitar l'enviament d'exemplars per correu postal al Tel. 93 342 85 35 o a info@edu21.cat.




(c) Xavi Ramiro

Article: L'escola segons el TC

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
21 de juliol de 2010

En els darrers dies hem tingut l'oportunitat de llegir la sentència completa que el Tribunal Constitucional (STC) ha emès en referència al recurs d'inconstitucionalitat sobre l'Estatut d'Autonomia de Catalunya. També hem pogut examinar l'informe jurídic que un equip d'experts ha fet públic sobre la STC. Arran de la lectura d'aquests documents suggerim algunes reflexions que es relacionen amb el sistema educatiu català.




Immigració i sobirania

Llibre: Immigració i sobirania

Diego Arcos
19 de juliol de 2010

Diego Arcos, president del Casal Argentí de Barcelona, teoritza sobre la nova immigració al llibre 'Immigració i sobirania' (Ed. Veunova). En aquesta entrevista en vídeo de Vilaweb Arcos, acompanyat d'Abdou Mawa N'diaye, català nascut al Senegal, i Patrícia Gabancho, nascuda a l'Argentina, parlen de l'aproximació al seu nou país i de la manera de mantenir dues identitats.




Sentència i educació

Article: Sentència i educació

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
09 de juliol de 2010

"Quina formació volem per als nostres fills, la que nosaltres decidim o la que dictin altres? Ha arribat l'hora de proclamar que també, quan hem de definir quina escola i quina formació volem per als nostres fills, la decisió correspon als ciutadans de Catalunya”




Ser pares, avui: a la recerca del sentit comú

Llibre: Ser pares, avui: a la recerca del sentit comú

Purificació Biniés Lanceta (Graó)
25 de juny de 2010

En aquests temps de canvis i incerteses que vivim, sembla que hem passat de l'autoritat paterna, inqüestionable per l'argument irrefutable del mastegot, a l'autoritat paterna inexistent perquè volem ser pares "guais" i moderns i simpàtics... Uns adjectius que queden eclipsats sempre que de la boca del pare o de la mare surt un «no» rotund adreçat als fills. Un «no» que comporta un mar de crits, plors i rebequeries que voldríem, a poder ser, estalviar-nos... Però el perill d'estalviar-nos la rebequeria que segueix el «no» és que els nostres fills no acabin d'aprendre mai que hi ha uns límits que convé no travessar, i que sense aquest aprenentatge bàsic res no funciona, ni a la vida dels pares ni a la vida dels fills. Llibre imprescindible per impregnar de sentit comú les relacions pares-fills.




Quins mestres formem?

Article: Quins mestres formem?

Enric Roca (Diari Avui)
11 de juny de 2010

És ben sabut que l'eficàcia i el prestigi d'un sistema educatiu es deu, en molt bona part, a la qualitat dels seus docents. Com més preparació tinguin, com més eficaçment facin la seva feina, millors resultats obtindran els seus estudiants i més excel·lents seran els centres educatius on desenvolupin llur tasca. L'aposta, doncs, per una formació inicial de qualitat dels nostres futurs docents d'educació infantil, primària i secundària esdevé una inversió de primera necessitat si volem reformar, reorientar i millorar el nostre sistema educatiu.




Dificultats i oportunitats

Article: Dificultats i oportunitats

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
20 de maig de 2010

Estem en temps de retallades econòmiques, de reajustaments i replantejaments. Davant d'aquesta realitat el nostre sistema educatiu haurà de posar a prova la seva solidesa i la lògica d'aquelles reformes que no es poden ajornar si no volem hipotecar, precisament, el potencial formatiu dels nostres joves, que representa la millor inversió que podem fer per transformar el model productiu que, en part, ens ha abocat a l'actual crisi. Tanmateix, quan el país es veu obligat a reduir despeses, tot és objecte de revisió i es tendeix a mantenir un cert equilibri de mínims.




Els adolescents i el repte de la LOGSE

Llibre: Els adolescents i el repte de la LOGSE

Marc Antoni Adell, Universitat de València
08 de maig de 2010

En la tasca educativa, hauríem de donar tot el protagonisme als subjectes de la formació que són els alumnes –alumnat, xicons i xicones-. I d’entre ells, per la seua complexa constitució afectiva i psicològica, els adolescents, que s’ “ubiquen”, ara mateix, en l’ensenyament secundari i especialment en la ESO –Educació Secundària Obligatòria-, l’etapa acadèmica més conflictiva, justament perquè els seus “habitants” es troben en plena i “efervescent” evolució.
Per això resulta de tant interès als qui han -hem- de tractar amb ells –mestres, orientadors, directius, monitors, educadors de temps lliure…i pares i mares- conèixer-los tant com siga possible, per actuar de forma adient, és a dir, amb assertivitat i flexibilitat alhora. Per això no resultarà sobrer endinsar-se, ni que siga per afegir les vostres experiències en la lectura d’aques llibre.




Llibre: Cosas que aprendemos después

Xavier Marcet (Plataforma editorial)
30 d'abril de 2010

El darrer llibre de Xavier Marcet, ponent de la conferència inicial del segon seminari Edu21 (Ensenyar i aprendre: escenaris de futur), és un llibre sobre management que sorgeix a partir d'una dilatada trajectòria de treball amb les empreses, les administracions i les universitats. Recull reflexions exposades al seu bloc (www.xaviermarcet.com), a favor de l'esforç personal, el risc sense por al fracàs, i la innovació a les organitzacions com a premisa del seu èxit.




Directors perquè decideixin

Article: Directors perquè decideixin

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
11 d'abril de 2010

En el marc del desplegament de la LEC (llei d'educació de Catalunya), fa setmanes que circula l'esborrany del proper decret sobre la direcció dels centres. I les reaccions són molt variades. Certs aspectes de l'esborrany no han agradat als sindicats, segons comprovàrem en la darrera convocatòria de vaga del professorat. Altres sectors han valorat positivament el document perquè comparteixen la necessitat imperiosa de dotar de noves i més potents atribucions les direccions dels centres públics.




Pàgina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23