logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Llibre: Competències bàsiques i currículum

Jaume Sarramona (Editorial Horsori)
30 de novembre de 2015

Aquesta obra clarifica què signifiquen les competències bàsiques, què aporten de nou al treball docent i què mantenen del vigent fins ara. Presenta les competències bàsiques que s'han determinat des del Departament d'Ensenyament de la Generalitat de Catalunya per als àmbits lingüístic, matemàtic, científicotecnològic i digital, a més d'una proposta de competències transversals per a totes les matèries. En cada capítol es trobaran les competències corresponents tant a l'educació primària com a la secundària obligatòria, amb unes orientacions per al seu tractament a les aules, així com recomanacions per a la seva avaluació.




Article: L'educació, què pot fer?

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
21 de novembre de 2015

"No tots els que cauen en aquestes xarxes terroristes han fracassat des del punt de vista acadèmic, però no estem parlant de resultats acadèmics, sinó de resultats educatius"




Llibre: Sin suerte, pero guerrero hasta la muerte

Ignacio Calderón Almendros (Octaedro)
24 de setembre de 2015

Educación, pobreza y exclusión en la vida de José Medina.




Article: Somnis d’estiu, desitjos pel nou curs

Enric Roca, director d'Edu21 (Blog d'Edu21 - Ara Mestres)
30 de juliol de 2015

Sempre que arriben les vacances d’estiu, aquells que durant molts anys ja les vinculem com l’interval necessari entre un curs escolar o universitari i un altre, acostumem –a estones– a pensar com podem desenvolupar la docència de forma diferent en relació al què hem fet en el darrer curs. Solen ser moments d’una certa lucidesa i on la paraula innovar hi té sempre una presència destacada. Aquest any sí! Aquest curs penso fer activitats diferents, més actives, que donin una resposta efectiva a la diversitat que tinc a l’aula; faré avaluació autènticament formativa acomodant l’ensenyament a les específiques necessitats d’aprenentatge de cadascú; l’avaluació final no necessitarà de proves estandaritzades; l’atenció als alumnes serà intensa, personal i grupal; estaré sempre predisposat a escoltar més que a parlar, a canviar més que executar, a posar per davant l’aprofundiment de les competències professionals (o acadèmiques) pràctiques que les estrictament teòriques, etc.




Aprendre de per vida

Article: Aprendre de per vida

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
18 de juliol de 2015

L'aprenentatge al llarg de la vida és un concepte que en els darrers anys ha envaït, no només la literatura pedagògica sinó que s'ha incorporat en la majoria d'àmbits socials, comunicatius i normatius amb molta facilitat. La raó és senzilla: qui nega avui dia la necessitat que, com a ciutadans, hem de seguir formant-nos durant tota la vida? I això per a ser competents en l'àmbit laboral, però, també, per a ser-ho davant els múltiples canvis que contínuament es van produint a nivell tecnològic, social, axiològic, informacional, etc. Aprenem durant tota la vida perquè aquesta és la nostra naturalesa. Els cervells humans estan programats per a no deixar d'aprendre. Encara més: fent-ho invertim en altes cotes de longevitat i en el propi benestar psíquic i físic. Romandre permanentment oberts a l'aprenentatge, i estar disposats a compartir allò que aprenem amb els altres, és el motor de la nostra supervivència com a espècie.




Article: Extraescolars sí, però amb seny

Esther Escolán (Ara Criatures - Diari Ara)
15 de juliol de 2015

Amb l'opinió de Francesc Xavier Moreno, professor de pedagogia aplicada de la UAB.




Per un futur millor

Article: Per un futur millor

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
06 de juny de 2015

Resten menys de quatre mesos pel 27-S i encara estem encallats discutint qui s'apunta i qui no, amb quines condicions i en quines no, a un full de ruta que ens ha de portar, si el mandat democràtic així ho determina, envers la construcció d'un nou estat. A hores d'ara tothom ja ho hauria de tenir clar, i aquelles forces i entitats que opten per la construcció de la independència del país haurien d'estar divulgant les propostes que, en tots els terrenys, formulen per al nou estat que aspiren a construir. Queda poc temps per a convèncer amb arguments sòlids aquells que dubten de la millora general que tindria el nou escenari o que, simplement, els angoixen i els amoïnen les vicissituds d'un procés que, inevitablement, comporta elements d'incertesa en molts terrenys.




Article: Deberes, ¿rutina necesaria o condena?

Cecilia Jan (El País)
14 de maig de 2015

Una madre recoge más de 100.000 firmas en apoyo de su iniciativa crítica con el tiempo excesivo y la escasa utilidad de las tareas escolares en casa
¿Qué tipo de deberes son los adecuados para el aprendizaje?




ipo de deberes son los adecuados para el aprendizaje?

Article: ¿Qué tipo de deberes son los adecuados para el aprendizaje?

Cecilia Jan (El País )
14 de maig de 2015

Los expertos aconsejan tareas creativas y personalizadas en vez de fichas repetitivas.




Article: Adolescents: què els passa pel cap?

Lídia Juanmartí i Subirà (Diari Ara)
05 de maig de 2015

Els avenços neurocientífics ajuden a comprendre millor el cervell dels joves




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27