logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


(C) Xavier Ramiro

Article: Més enllà del plany

Gregorio Luri, pedagog i col·laborador d'Edu21 (Diari Avui)
14 de setembre de 2009

Deu propostes per a recuperar la fe en el nostre sistema escolar.




Publicació: Qüestions de vida cristiana 234: Economia, crisi, valors

Publicacions de l'Abadia de Montserrat
08 de setembre de 2009

El número 234 de la revista "Qüestions de vida cristiana" publica l'article "El cost de l’excel·lència en l’educació. Consideracions en temps de crisi", d'Enric Roca, coordinador d'Edu21.




Llibre: Equitat, excel·lència i eficiència educativa a Catalunya. Una anàlisi comparada

Ferran Ferrer (director), José Luis Castel i Òscar Valiente
20 de juliol de 2009

Aquest llibre recull l'estudi de les dades del PISA 2006, l'enquesta internacional de rendiment dels alumnes més famosa i de major rellevància al món. Els informes que se'n deriven gaudeixen d'un gran respecte i difusió entre el món acadèmic i els investigadors dedicats a les ciències de l'educació.

La mirada d'aquest llibre, com la del que estudiava les dades del PISA 2003, recau de manera principal en l'anàlisi de l'equitat, l'excel·lència i l'eficiència, com a valors de qualitat de qualsevol sistema educatiu.

Descarregar en format PDF (1812 KB).




Llibre: Guia per a l'avaluació de competències en ciències de l'activitat física i de l'esport

Enric Ma Sebastiani (coordinador) (Agència per a la Qualitat del Sistema Universitari)
26 de juny de 2009

Emmarcada en el procés de convergència a l’Espai europeu d’educació superior (EEES) i en un canvi de paradigma pedagògic que comporta la reflexió al voltant de les competències, aquesta guia coordinada per Enric Ma Sebastiani (col·laborador d'Edu21) pretén ser una eina pràctica per a la revisió tant dels procediments d’avaluació com de les activitats d’aprenentatge del grau de Ciències de l’Activitat Física i de l’Esport.

Descarregar en format PDF (479 KB).




i-confiable

Llibre: i-confiable: educar en l'ús saludable i segur de les noves tecnologies

Miquel Àngel Prats, Carles Dorado (coordinadors)
31 de maig de 2009

Guia sobre seguretat i confiabilitat de la tecnologia en infants i adolescents destinada a famílies, mestres i educadors coordinada per Miquel Àngel Prats (col·laborador d'Edu21) i Carles Dorado, a partir dels resultats dels treballs del projecte i-confiable, plantejat a principis de 2007 des de l’Ajuntament de Sabadell com una iniciativa adreçada a aglutinar a tots els actors que intervenen en la comunitat educativa de la ciutat a l’entorn d’un objectiu engrescador i amb un enfoc lligat a les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) per tal de millorar la introducció de les TIC entre tots els agents involucrats en dita comunitat.




Llibre: Estrategias para mejorar el rendimiento académico de los adolescentes

Marc Antoni Adell (Ediciones Pirámide)
11 de maig de 2009

Aquesta obra de Marc Antoni Adell, col·laborador d'Edu21, desenvolupa un model d'integració racional que estudia les corelacions entre els factors essencials que concorren a la predicció i l'assoliment de l'èxit escolar. Es realitzen propostes d'intervenció amb exemples i activitats que permetin millorar el rendiment acadèmic dels nostres estudiants preadolescents i adolescents, partint del principi que els resultats favorables o adversos del rendiment escolar no es deuen en exclusiva a les capacitats de l'alumnat que, d'altra banda, hauria de considerar com les desenvolupa i amb quin grau de dificultat les posa en pràctica, com intervé el professor, sobre quins programes i mètodes es treballa, amb quin context familiar es compta i quin és l'entorn sociocultural que mediatiza l'acció educativa.




entrevista: "Tothom diu que hem de ser empàtics però ningú diu com"

Jordi Alcover (Diari Avui)
28 d'abril de 2009

Entrevista a Xavier Pirla, professor de programació neurolingüística.




Els rebels del benestar

Llibre: Els rebels del benestar: claus per a la comunicació amb els nous adolescents

Jordi Royo i Isach (Alba Editorial)
24 d'abril de 2009

En l'àmbit familiar, els nous adolescents presenten cinc tipus de conflictes bàsics: el baix rendiment acadèmic; la manca de participació en el repartiment de les tasques domèstiques; l'exigència desmesurada d’amplis horaris d'oci; la negociació relacionada amb els diners i la seva destinació; i l'excessiva exposició a formes d'oci paralitzant com la televisió, el mòbil o Internet. Aquests joves adolescents contemporanis reclamen més autonomia subvencionada, i l'autoritat paternofilial de les generacions anteriors s'ha transformat ara en la dictadura de la negociació continuada. El llibre analitza aquesta situació i proposa al lector algunes claus per a la trobada generacional.




Article: Per una escola del talent

Enric Roca i Casas (Diari Avui)
12 d'abril de 2009

Tenim un sistema educatiu que produeix cada any al voltant del 30% de fracàs escolar en l'educació obligatòria; que té un dels índexs més baixos d'alumnat que acaba els estudis en les etapes postobligatòries; que continua sense reduir significativament les desigualtats educatives; que encara percep la formació professional com una via de segona categoria i que segons l'informe PISA assoleix uns resultats molt decebedors en la franja de l'excel·lència. En definitiva, un sistema educatiu que ha de millorar moltíssim tant la seva eficàcia com la seva eficiència.




(c) Daniel Boada

Article: Idealisme hormonal

Ferran Sáez Mateu (Diari Avui)
07 d'abril de 2009

Hi ha noms de ciutats que, per atzars de la història, acaben associats a un no rotund; li va passar fa uns anys a Maastricht, i li passa ara a Bolonya. Per cert: qui se'n recorda, d'aquell sonor "No a Maastricht" que va generar tant soroll i tantes mobilitzacions? Ben pocs, suposo. Quan la queixa esdevé una simple rutina, quan no constitueix una veritable protesta sinó una mera forma de fer política al marge dels mecanismes de representació, el no, qualsevol no, esdevé insubstancial. És una mena de costum, previsible com un ressort. Des de la perspectiva de la qualitat democràtica aquest fet resulta extraordinàriament greu, en la mesura que ridiculitza i fins i tot deslegitima qualsevol protesta, entesa com l'últim recurs en la resolució d'un conflicte. Trivialitzar aquesta via, que en algunes ocasions és absolutament necessària, ha estat potser l'aportació més nefasta i estèril de l'estetització de la política nascuda amb el Maig del 68.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27