logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Llibre: Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació

Jaume Sarramona
22 de novembre de 2008

"Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació" està estructurat en forma de diàleg entre dos suposats professionals de l'educació, els quals encarnen dues posicions que, en cadascun dels temes tractats, es podrien considerar antagòniques. La realitat, però, és que si la veritat existeix està molt repartida. Afegim que aquests diàlegs se situen en un marc de plena democràcia social, on les idees són defensables sempre que no vulnerin els drets bàsics de la persona.

Els temes tractats són sens dubte objecte de preocupació cabdal en aquests temps històrics i en el nostre context immediat. Per això, l'autor desitja que l'obra sigui un ajut per posar a prova els propis criteris, i ajudin a comprendre millor els posicionaments dels qui pensen diferent d'un mateix.

Jaume Sarramona ens presenta el seu llibre (vídeo)




(c) Diego Ibarra

Article: Debat i compromís

Màrius Martínez, professor de pedagogia aplicada de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB, de la qual ha estat el degà. (Diari Avui, els reptes de l'educació XVI)
09 de novembre de 2008

"El darrer compromís és per als mitjans de comunicació: els debats sobre educació no haurien de ser un espectacle per tirar llenya al foc"




Article: L'escola sola no pot

Miguel Martínez, catedràtic de pedagogia de la UB i director de l'Institut de Ciències de l'Educació de la UB (Diari Avui, els reptes de l'educació XV)
06 de novembre de 2008

"Ens omplim la boca de declaracions sobre l'educació i la importància de l'escola, però no acompanyem bé la seva feina".




Article: No és una crisi de l'educació

Joaquim Prats, catedràtic de la UB especialitzat en didàctica de la història. Ha presidit el Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu. (Diari Avui, els reptes de l'educació XIV)
05 de novembre de 2008

"El que sens dubte constitueix un error és pensar que qualsevol temps passat va ser millor".




Article: Escola i democràcia

Antoni Poch i Comas, mestre, vinculat a l'Escola Pública La Roda i a l'Associació de Mestres Alexandre Galí, de Terrassa (Diari Avui, els reptes de l'educació XIII)
04 de novembre de 2008

"Les autoritats educatives han de facilitar salts qualitatius capaços d'engrescar de debò la comunitat educativa"




(c) Pere Virgili

Article: Màxima ambició

Enric Roca, coordinador general d'Edu21, pedagog i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació de la UAB (Diari Avui, els reptes de l'educació XII)
03 de novembre de 2008

"Hem de suprimir definitivament el curs de capacitació i endegar el màster del professorat de secundària".




(c) AFP

Article: Una bona formació docent

Pilar Benejam, mestra, professora de secundària i catedràtica de didàctica de les Ciències Socials a la UAB, membre de Rosa Sensat (Diari Avui, els reptes de l'educació (XI))
02 de novembre de 2008

"El professorat de secundària té una preparació inicial que es redueix a un curset de capacitació totalment insuficient".




(c) F. Sans

Article: Mirant pel retrovisor

Montserrat Castelló i Badia, professora titular de la Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna (URL) (Diari Avui, els reptes de l'educació X)
01 de novembre de 2008

"Reconèixer i entendre la multiplicitat de veus que ens acompanyen és la base pel diàleg"




(c) Click Art Foto

Article: Tensions i confiança

Joan Manuel del Pozo, doctor en filosofia i professor a la UdG, va ser conseller d'Educació i Universitats entre el maig i el novembre del 2006 (Diari Avui, els reptes de l'educació (IX))
31 d'octubre de 2008

"El creixement intens de la demanda de llocs escolars i de docents en els darrers deu anys genera tensió"




Mal d'escola

Llibre: Mal d'escola

Daniel Pennac (Edicions Empúries)
31 d'octubre de 2008

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne brillant sinó més aviat el contrari. Gràcies a l’educació que va tenir i al suport dels seus mestres va saber superar-ho i ha acabat convertint-se en professor i escriptor. En aquest text, a mig camí entre la novel·la i la biografia, fa un homenatge als educadors i als nens que sempre han estat els últims de la classe, narrat des de la seva experiència. Una obra plena de reflexions pedagògiques que no deixarà indiferents professors, pares i alumnes.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27