logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Mal d'escola

Llibre: Mal d'escola

Daniel Pennac (Edicions Empúries)
31 d'octubre de 2008

Daniel Pennac va ser un alumne amb una discapacitat coneguda com a disortografia que li mermava la seva capacitat per retenir informació i era poc apte per a l’aprenentatge de llengües, tant la pròpia com estrangeres. És a dir, no va ser un alumne brillant sinó més aviat el contrari. Gràcies a l’educació que va tenir i al suport dels seus mestres va saber superar-ho i ha acabat convertint-se en professor i escriptor. En aquest text, a mig camí entre la novel·la i la biografia, fa un homenatge als educadors i als nens que sempre han estat els últims de la classe, narrat des de la seva experiència. Una obra plena de reflexions pedagògiques que no deixarà indiferents professors, pares i alumnes.




(c) Van der Meulen

Article: La confiança en nosaltres

Gregorio Luri, llicenciat en ciències de l'educació i doctor en filosofia (Diari Avui, els reptes de l'educació (VIII))
30 d'octubre de 2008

"Sense confiança en el sistema no hi ha cap mesura que per si mateixa garanteixi la millora dels resultats acadèmics".




Article: Mal de país

Salvador Cardús, sociòleg, doctorat en ciències econòmiques i periodista (Diari Avui, els reptes de l'educació (VII))
29 d'octubre de 2008

"Estem massa concentrats en la nostra pròpia misèria i ens falta la perspectiva general per fer millors diagnosis".




(c) Jordi Garcia

Article: Confiança en el sistema

Joan Pagès, Catedràtic de didàctica de les ciències socials a la UAB. (Diari avui, els reptes de l'educació (VI))
28 d'octubre de 2008

"Cal creure més en les persones. Pensar que l'evolució del sistema educatiu serà conseqüència d'una nova llei és somiar truites".




(C) jordi garcia

Article: La Catalunya del segle XXI

Carme-Laura Gil i Miró, llicenciada en filologia clàssica i ciències de l'educació, Consellera d'Ensenyament (1999-2003), diputada al Parlament (CDC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (V))
27 d'octubre de 2008

"Cap alumne no pot abandonar l'escola sense haver adquirit els coneixements primordials. Aquesta és la gran comesa urgent.




Article: Contra la crisi, educació

Joan Estruch Tobella, catedràtic de llengua i literatura a l'IES Jaume Balmes i professor de l'ICE de la Universitat de Barcelona (Diari Avui, els reptes de l'educació (IV))
26 d'octubre de 2008

"Els problemes educatius s'han de plantejar dins d'una estratègia social i econòmica".




Article: Entre d'altres, dos reptes

Jaume Cela, mestre, pedagog i escriptor, vinculat a la FMRPC i a Rosa Sensat, en l'actualitat és el director del CEIP Escola Bellaterra (Diari Avui, els reptes de l'educació (III))
25 d'octubre de 2008

"La velocitat s'ha convertit en un valor, però si parlem d'educació, el que necessitem són ritmes pausats"




(c) Xavier Bertral

Article: L'avaluació com a repte

Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia a la UAB i expresident del Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu de Catalunya (Diari Avui, els reptes de l'educació (II))
24 d'octubre de 2008

"Cal que la direcció escolar es professionalitzi de veritat i constitueixi el primer nivell de supervisió del sistema".




(c) XAVIER BERTRAL

Article: Escola i societat

Ricard Aymerich, mestre i psicòleg, president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica de Catalunya (FMRPC) (Diari Avui, els reptes de l'educació (I))
23 d'octubre de 2008

"L'administració educativa ha de ser sentida com un gestor més eficient i coordinat i molt més proper als centres del que ho és ara".




(c) Carlos Boada

Article: Canvi de model educatiu

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
10 d'octubre de 2008

"No només es tracta de dotar-nos d'un marc legislatiu adient a les demandes dels nous temps sinó, sobretot, de ser capaços d'endegar un procés reflexiu que ens porti a un autèntic canvi de model educatiu. Ja no ens serveix l'actual."




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27