logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


(c) Carles de Miguel

Article: Les vacances dels mestres

Jordi Sedó (Diari Avui)
08 de setembre de 2008

Article publicat al diari Avui on l'autor qüestiona tant la durada de les vacances docents com les raons que les famílies addueixen per reduir-les.




Com treure profit de les llargues vacances escolars?

Article: Com treure profit de les llargues vacances escolars?

Francesc Xavier Moreno (La Vanguardia)
19 de juny de 2008

Article de Francesc Xavier Moreno, col·laborador d'Edu21, publicat a La Vanguardia, on planteja que els pares han de garantir que el procés educatiu no s'interrompi durant les vacances escolars.

Descarregar en format PDF (118 KB).




Article: L'educació física també és educació

Carol Biosca (Diari Avui)
04 de juny de 2008

Els experts defensen el valor de la matèria més enllà de la prevenció de l'obesitat | En destaquen el caràcter socialitzador, integrador i dinamitzador.




Article: Disciplina, comportament i educació

Enric Roca (Butlletí del Centre d'Estudis Jordi Pujol)
03 de juny de 2008

Què se n’ha fet de la tradicional aliança entre l’autoritat de l’escola i la dels pares, que mostrava la coherència d’uns valors personals i socials compartits i exemplars i amb capacitat de modelatge? Els joves d’avui són més irreverents i indisciplinats que els d’abans? Resulta fàcil culpabilitzar l’escola i els mestres d’aquesta aparent laxitud dels costums cívics i conductuals. Però la indisciplina no és un fenomen nou, ha existit sempre, encara que més difusa, oculta i latent abans, i més explícita, insolent i directa ara. És cert que l’autoritat del mestre actualment està més qüestionada, però, ho està més que la dels pares, la dels agents de l’autoritat o les figures rectores de la societat com sacerdots, militars, polítics, grans empresaris, etc.?




Diari Avui

Comentari: Bon ensenyament

Marc Antoni Adell (Diari Avui)
08 de maig de 2008

Carta a la bústia del Diari Avui comentant l'article "Bon ensenyament?" d'Enric Roca, publicat el passat 4 de maig al Diari Avui.




(c) Xavier Porrata

Article: Bon ensenyament?

Enric Roca i Casas, pedagog i coordinador d'Edu21 (Diari Avui)
04 de maig de 2008

"Cal prendre consciència que no ens trobem davant un simple problema de disciplina, d'ordre, de manca de respecte que es pot revertir amb més ordre, més disciplina, més respecte i, si cal, més amenaces i més sancions"

Veieu també: Carta a la bústia del Diari Avui de Marc Antoni Adell (8-5-2008)




Llibre: Directrius de la UNESCO sobre l'educació intercultural

UNESCO
22 d'abril de 2008

El multiculturalisme és una realitat del segle XXI. Vivim en societats multiètniques i plurilingües, en què de forma quotidiana coneixem persones que parlen una llengua diferent a la nostra, mengen d'una altra manera, creuen en un altre déu (o no creuen) i fins i tot eduquen els seus fills de manera diferent.

En aquest món que experimenta canvis ràpids, l'educació intercultural pot contribuir de manera significativa a promoure la cohesió social i la convivència a través del foment del diàleg entre alumnes de diferents cultures, creences i religions. L'educació intercultural implica proporcionar a tothom una educació de qualitat que reconegui la diversitat cultural, fomenti el coneixement i la comprensió de l'altre, el respecte i els valors de pluralisme, tolerància i solidaritat.

Aquestes directrius presenten els aspectes essencials de l'educació intercultural, sintetitzen els instruments normatius principals i els resultats de nombroses conferències, i estableixen els principis bàsics que haurien de guiar les polítiques futures en aquest àmbit.




Llibre: Cómo aprende el cerebro - Las claves para la educación

Sarah-Jayne Blakemore i Uta Frith
31 de març de 2008

El cervell, com la resta dels nostres òrgans, es desenvolupa mentre creixem. Què i quan ha d'ensenyar-se a un nen o a un adolescent per tal d'obtenir un aprenentatge òptim? Aquest llibre respon aquesta pregunta. Les autores investiguen l'aprenentatge del llenguatge, les matemàtiques, la música, les arts plàstiques, les emocions i la sociabilitat; estudien les disfuncions que -com la dislèxia- dificulten l'aprenentatge i reflexionen sobre la veritable utilitat de les noves tendències pedagògiques com l'aprenentatge primerenc...

Servint-se de les més recents investigacions de la neurociència aplicada a l'educació, Cómo aprende el cerebro analitza la millor manera de desenvolupar la memòria i potenciar l'aprenentatge de coneixements i emocions en nens i adolescents.




FRANK JENSEN

Article: Vaga i responsabilitat

Enric Roca (Diari Avui)
19 de març de 2008

"Som molts els que pensem que al sistema educatiu català li cal una renovació profunda, en alguns aspectes fins i tot una refundació de principis i objectius"




Fotografia de l'article del diari Avui (Josep Losada)

Notícia: El Consell Escolar avala l'autonomia de centres

Carol Biosca (Diari Avui)
06 de març de 2008

Article publicat al Diari Avui sobre el dictamen sobre el document de bases de la futura llei d'educació de Catalunya aprovat pel ple del Consell Escolar de Catalunya.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27