logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Llibre: Reflexions sobre l'educació en una societat coresponsable

Jordi Riera i Enric Roca (coordinadors)
23 d'octubre de 2007

L'obra, coordinada per Jordi Riera i Enric Roca, és el resultat del treball de debat i reflexió de l’equip de consultors, col·laboradors i participants en la primera fase del projecte educatiu Edu21 desenvolupada entre els anys 2005 i 2006. Els diferents capítols del llibre recullen els principals temes abordats en les activitats desenvolupades en el marc d'Edu21 i, també, d’altres d’especial interès per a l’educació actual i futura.




Llibre: Reflexiones educativas

Miquel Àngel Prats
18 d'octubre de 2007

Parlar sobre temes educatius és sempre difícil. I més si hi afegim el component tecnològic. Aquest llibre no vol ser un tractat teòric sobre aquest tema, ni tampoc un manual pràctic estàndard. L'autor ha analitzat durant els darrers anys a la revista electrònica "Reflexiones educatives" múltiples aspectes sobre el binomi educació i noves tecnologies. En aquest volum es recullen tots aquests articles, que permeten entendre la complexitat actual de l'esmentat binomi i les possibilitats i reptes que s'hi amaguen darrera.




Planificar la etapa 0-6

Llibre: Planificar la etapa 0-6, compromiso de sus agentes y práctica cotidiana

Montserrat Anton Rosera (coord.)
25 de setembre de 2007

Aquest llibre explica com adoptar un plantejament educatiu basat en una organització i una metodologia que tingui en compte la importància de la pràctica quotidiana i el compromís de tots els agents que intervenen en l'educació dels nens i les nenes de 0 a 6 anys. Aborda aspectes fonamentals per a la planificació docent i proposa un sistema d'intervenció global en el qual es puguin trobar i reconèixer aquests agents.




Carta de Nicolas Sarkozy

Article: Lettre éducateurs

Nicolas Sarkozy
15 de setembre de 2007

Carta als mestres francesos de Nicolas Sarkozy, President de la República. A l'observatori d'Edu21 trobareu un recull dels diferents aspectes que Edu21 comparteix o critica d'aquesta carta.




Diari Avui

entrevista: "Cal una educació emocional més que no pas de valors"

Eduard Punset / Francesc Bombí-Vilaseca (Diari Avui)
09 de setembre de 2007

Entrevista a Eduard Punset al diari Avui, on, entre d'altres aspectes, vaticina una futura assignatura escolar de competència social i emocional, l'aprenentatge de la gestió de les pròpies emocions.




Article: Joves investigadors

Santiago Cucurella (El País)
06 de setembre de 2007

Santiago Cucurella, director de la Fundació Universitària Martí l'Humà, recorda en aquest article publicat a El País que mai abans tants joves han estat escolaritzats i han arribat tan lluny en la seva formació com fins ara.




Diari Avui

Article: Defensant la tercera via

Joaquim Colominas i Ferran (Diari Avui)
03 de setembre de 2007

En Joaquim Colominas i Ferran, professor de Ciència Política a la URL, ens planteja en aquest article publicat al diari Avui una defensa argumentada de la tercera via entre el socialisme clàssic i el neoliberalisme econòmic.




Article: Carta als professors d'educació física sobre l'educació

José Antonio Marina - Rafael Bernabeu
02 de setembre de 2007

Carta de José Antonio Marina i Rafael Bernabeu als professors d'educació física, signada amb la col·laboració de la Fundació d'Ajuda contra la Drogadicció i el Club del Bon Esportista.

Descarregar en format PDF (142 KB).




Comentari: Carta al director: "una altra escola"

Albert Lacruz Bassols (Diari Avui)
29 de juliol de 2007

Comentari publicat al diari Avui, en resposta a l'article "Una altra escola" d'Enric Roca.




Llibre: La immersió lingüística. Una acció de govern, un projecte compartit

Joaquim Arenas i Margarida Muset
25 de juliol de 2007

La implantació del model d'escola catalana en llengua i continguts va trobar en la immersió lingüística l'estratègia més adequada i eficaç per dotar a tots els nens i nenes dels mateixos instruments culturals i lingüístics, a fi que es poguessin desenvolupar amb les mateixes possibilitats, independentment de la seva llengua familiar. S'inicia en un període crucial per la recuperació de les nostres llibertats polítiques, de la nostra llengua i cultura, en el marc del restabliment de la Generalitat de Catalunya. Perdura al llarg dels anys per la implicació directa i significada dels pares i mares, de milers de mestres i d'una voluntat política clara per la llengua i l'educació catalanes.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27