logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Article: L’escola com a espai públic

Judit Carrera
27 d'abril de 2015

Finlàndia ha demostrat que l'educació continua sent la seva gran prioritat i que concep les escoles com a espais urbans, educatius i polítics




Article: Més acompanyament

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
25 d'abril de 2015

El greu succés de dilluns passat a l'institut Joan Fuster de Barcelona, on el company Abel va perdre la vida en ple exercici professional, ens obliga a tota la comunitat educativa a actuar amb la màxima prudència i delicadesa davant una desgràcia insòlita que ha impregnat de dolor tot el país. Tot i així, convé que obrim una reflexió que, lluny de buscar absurdament culpables, ens serveixi per reforçar les actuacions educatives que poden ajudar a recolzar millor la feina dels nostres docents i, alhora, garantir una major atenció personalitzada a l'alumnat. Tanmateix, mai podrem tenir la certesa que podem preveure situacions excepcionals, però, almenys, hem de percebre que hem fet tot allò que estava al nostre abast.




Article: WhatsApp de pares: Noves maneres de contactar

Lídia Juanmartí (Diari Ara)
20 d'abril de 2015

Proliferen els grups de pares. Permeten a les famílies compartir informació de manera immediata, però també comporten riscos, com la sobreprotecció dels infants o els malentesos entre progenitors




Prioritzar les necessitats educatives

Article: Prioritzar les necessitats educatives

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)
14 de març de 2015

Oferir una resposta eficient a la diversitat de l'alumnat i molt especialment a la derivada de necessitats educatives específiques o especials, és una prioritat de tot sistema educatiu. Una educació inclusiva, a diferència d'una de només integradora, és la que assumeix canviar i modificar el que sigui necessari (currículum, organització, docència...) per donar una resposta educativa ajustada a les necessitats de qualsevol alumne. És a dir, una escola on tothom hi cap i on cada infant o jove ha de ser, no només acollit, sinó atès de forma que pugui assolir les seves màximes cotes d'aprenentatge. Una altra prioritat de la política educativa és ocupar-se de forma preferent d'aquell tipus d'alumnat amb més necessitats socials. Per tant, aquells centres que acullin les poblacions més desafavorides socialment, culturalment i econòmicament han de ser objecte de prioritat absoluta per part d'una administració educativa que cerqui l'equitat, juntament amb la qualitat, com un horitzó irrenunciable.




Article: El model esgotat de secundària en l’escola conservadora pública i l’horitzó dels jesuïtes

Xavier Martínez-Celorrio (El Diari de l'Educació)
09 de març de 2015

El model productiu capitalista d’avui està molt unit al model de consum i força tots els agents productius a inventar nous productes i crear noves demandes de forma més ràpida que els competidors. Gegants com General Motors o Nokia han caigut dels seus pedestals imperials, víctimes d’una continua destrucció creadora ja advertida per Karl Marx o per Schumpeter. La innovació és la clau de la competitivitat en un món global de contextos volàtils plens d’incertesa on regna el curt termini i l’impacte emotiu i audiovisual. Així és l’economia global del coneixement on viuen el 90% dels científics que hi hagut al llarg de la història de la humanitat i que fan duplicar l’estoc de coneixements cada deu anys en una espiral d’innovació intensiva.




Article: Educació preventiva

Enric Roca, director d'Edu21 (Blog d'Edu21 - Ara Mestres)
23 de febrer de 2015

Als Estats Units ha tingut lloc aquests dies la cimera contra el denominat “Extremisme Violent” promoguda pel president Obama. El mateix president en un article a “Los Angeles Times” explicava que “grups com ara Estat islàmic exploten la ira que s’infecta quan la gent sent que la injustícia i la corrupció els deixen sense cap altra opció per millorar les seves vides. El món ha d’oferir als joves d’avui en dia alguna cosa millor”. Potser creu que aquesta cosa millor hauria de ser el model d’integració de la diversitat que ostenten els EUA.




entrevista: "Un nen de quatre anys ha de jugar, no anar a l'escola"

Maite Gutiérrez (La Vanguardia)
20 de febrer de 2015

Jari Lavonen, degà d'Educació de la U. d'Hèlsinki




Article: L’escola com a espai públic

Judit Carrera (El País)
10 de febrer de 2015

Finlàndia ha demostrat que l'educació continua sent la seva gran prioritat i que concep les escoles com a espais urbans, educatius i polítics




Llibre: Ética para adolescentes

Marc Antoni Adell (Editorial CCS)
02 de febrer de 2015

La presència dels valors als curricula ha estat una constant dels sistemes educatius actuals. I és que els aspectes formals de l’educació han preocupat –i preocupen-, de forma explícita, a pensadors, pedagogs i polítics. Específicament, la reflexió i el debat envers els valors constitueixen tot un repte en la formació dels adolescents, una etapa evolutiva del creixement personal, la més delicada de tot el procés.




Article: ‘Bullyng' i acompanyament

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
31 de gener de 2015

L'assetjament escolar o bullyng no és pas un fenomen nou. Ha existit sempre. Tanmateix, ara, en l'era d'internet i les xarxes socials, pren unes formes més subtils d'actuar i, alhora, potencialment més destructives des del punt de vista psicològic. Per prevenir l'assetjament escolar cal una tasca compartida entre la família i el centre educatiu. La relació estreta entre ambdues institucions i, per tant, el seguiment continuat del noi o noia, en tots els seus aspectes de desenvolupament (emocional, afectiu, social, acadèmic...) ha de permetre poder detectar qualsevol canvi de conducta que ens pugui alertar sobre situacions no desitjades.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27