logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Articles, publicacions


Articles i Publicacions


Article: No tot depèn de la inversió

Enric Roca, director d'Edu21 (La Vanguardia)
11 de gener de 2015

No resulta fàcil determinar amb precisió l'impacte que té la inversió en recursos econòmics o personals sobre els resultats d'un sistema educatiu. I és que la qualitat de l'educació no es pot mesurar només sota la perspectiva econòmica que ens ofereixen els índexs d'inversió i desinversió.




Notícia: Els 11 col·legis més innovadors del món

(AZ Revista de Educación y Cultura)
07 de gener de 2015

La revista AZ presenta 11 escoles que proposen un aprenentatge innovador.




Article: En educació cal innovar

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)
20 de desembre de 2014

En els darrers dies s'ha comentat força la notícia que a les escoles de Finlàndia –país referent pel que fa a les proves PISA– deixarien de dedicar hores del currículum escolar per implementar i consolidar l'escriptura amb la lletra lligada. Això no significa que els nens finlandesos només aprendran a escriure en ordinadors o mòbils, ni tampoc que esforçar-se a construir una lletra impresa amb caràcter personal sigui abandonat, però, en qualsevol cas, sí que l'anunci esdevé un exemple d'alguns dels canvis que la institució escolar haurà d'emprendre, en les properes dècades, per a donar resposta als desafiaments que comporten les societats tècnicament avançades.




Article: Votem per una educació millor

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)
08 de novembre de 2014

Diumenge tenim una cita a les urnes. Anirem a votar empesos per molts motius diferents. Votarem perquè volem un país més lliure i més just. I votarem per dignitat, per fer-nos mereixedors dels qui ens han precedit i, sobretot, per garantir un país normal per als nostres fills. No volem per a ells el sotmetiment, el menyspreu o la humiliació d'un estat que no el podem sentir com a propi.




La mirada d'un pedagog

Llibre: La mirada d'un pedagog

Jaume Sarramona (Editorial Barcanova)
20 de setembre de 2014

Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En aquestes memòries hi trobareu explicades les seves experiències com a docent; les seves reflexions teòriques i pràctiques com a pedagog; el seu punt de vista de l'ensenyament en el seu conjunt i especialment l'universitari, que és on ha exercit la major part de la seva carrera professional…




Aprendre a conviure

Llibre: Aprendre a conviure

Gemma Filella Guiu (Editorial Barcanova)
20 de setembre de 2014

Aquesta obra, guanyadora del Premi Edu21 2013, consta de dos elements: d’una banda, aquest manual didàctic sobre el videojoc Happy 8-12, i de l’altra, el videojoc mateix (que podeu trobar a l’enllaç www.emotionalgames.com). En concret, es tracta d’un videojoc que té com a objectiu ensenyar a resoldre conflictes entre iguals, tot entrenant les competències emocionals bàsiques: consciència emocional, regulació emocional, autoestima i comunicació assertiva.

Aquest material s’ha elaborat a partir de la recerca duta a terme, durant 15 anys, sobre les competències emocionals (GROP, 1997) i tenint en compte tots els avenços internacionals en neurociència. És una eina que facilita la feina al professorat i als pares, i motiva els nens. Actualment hi ha consens a assenyalar que les agressions dels nens als seus iguals no són degudes tant a un excés de maldat o hostilitat, com a una manca d’habilitats i estratègies per resoldre els problemes socials de manera eficaç. Resoldre conflictes no és fàcil, per bé que cal posar a l’abast dels nens eines perquè puguin aprendre a fer-ho.




Temps decisius

Article: Temps decisius

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)
16 d'agost de 2014

Analitzar críticament la realitat ha de ser el primer pas per imaginar un futur millor, per bastir-lo de propostes alhora realistes i transformadores. Quan pensem en el sistema educatiu que voldríem per al nostre país ens vénen a la ment models nòrdics equitatius i de qualitat. Assumim que caldria destinar un percentatge major del PIB a la formació, no només dels infants i joves, sinó de tots els ciutadans al llarg de la vida. I també imaginem més recursos en recerca i innovació. I una altra cultura institucional i administrativa, menys burocràtica, més eficient i menys intervencionista. En definitiva, estem imaginant un país diferent, amb més qualitat democràtica.




Article: La transformació escolar

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (El Punt Avui)
05 de juliol de 2014

Fa temps que els que ens dediquem al món de l'educació anem repetint que no hem de deixar sola l'escola, que és tota la societat qui educa, que la família és la responsable primera, que l'aprenentatge s'ha de garantir i perllongar al llarg de la vida, que els entorns educatius són decisius en la formació d'una persona, etc. Diem tot això i al mateix temps no parem d'afegir pressió al sistema escolar perquè millori els seus resultats, perquè ensenyi més i més “competències” de tota mena. A veure si ens aclarim. Volem una escola que encara faci més del que ha fet sempre? O volem una escola en transformació al servei d'una societat també en transformació?




Activitat butlletí: La práctica reflexiva: bases, modelos e instrumentos

Àngels Domingo Roget i M. Victoria Gómez Serés (Narcea)
30 de juny de 2014

Aquest llibre, orientat a la pràctica, es dirigeix als docents, formadors, pedagogs, professionals de l'educació i responsables d'institucions educatives, interessats en potenciar el seu desenvolupament professional mitjançant metodologies basades en la reflexió.

Ofereix una base conceptual rigorosa sobre què és exactament la pràctica reflexiva i l'aprenentatge reflexiu, i analitza el potencial didàctic de la pròpia experiència per al desenvolupament personal i institucional. Conté propostes formatives, models i instruments pràctics per emprendre i guiar la pràctica reflexiva individual, grupal i institucional. Les propostes són inèdites, elaborades per les pròpies autores, i experimentades amb èxit en diferents països amb docents de les diferents etapes i nivells educatius.




Llibre: La mirada d'un pedagog

Jaume Sarramona (Editorial Barcanova)
06 de juny de 2014

Des del franquisme fins al camí de la il·lusió col·lectiva

Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En aquestes memòries hi trobareu explicades les seves experiències com a docent; les seves reflexions teòriques i pràctiques com a pedagog; el seu punt de vista de l'ensenyament en el seu conjunt i especialment de l'universitari, que és on ha exercit la major part de la seva carrera professional...




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25 |  26 |  27