Edu 21

Butlletí 76

30 de juny de 2015

Subscripció al butlletí

Editorial

Nova etapa

Nova etapa Aviat farà 10 anys que Edu21 començà el seu trajecte per a bastir un espai de reflexió i esperonament de l’acció sobre l’educació. Començàrem a Terrassa, aplegant quasi 100 mestres que respongueren a les preguntes que Edu21 els plantejà amb el propòsit d’esbrinar quins eren els grans reptes educatius del país.

Llegir més


Autor: Enric Roca, director d'Edu21
Fes-nos arribar els teus comentaris
 
 

Col·laboracions

Vull seguir estudiant, però no em deixen

L’educació és un dret fonamental garantit per la Constitució i per l’art. 21 de l’Estatut d’Autonomia de Catalunya. El capítol I de la Llei d’Educació reitera de nou aquest dret, també ho fa la Llei d’Educació estatal. Però a mesura que es van concretant aquests preceptes marc de la normativa educativa, aquest dret es va difuminant amb normativa d'inferior rang, fins al punt que a un cert col·lectiu del nostre alumnat els quedarà totalment vetada la possibilitat de poder seguir estudiant una vegada acabada l’Educació Secundària Obligatòria.

Llegir més


Autor: Francesc Xavier Moreno Oliver, professor del Departament de Pedagogia Aplicada de la Universitat Autònoma de Barcelona
Fes-nos arribar els teus comentaris

Per un sistema educatiu propi i sobirà

Sigui quin sigui el desenllaç del procés ja endegat, s'apropen hores decisives per a tots nosaltres i per a Catalunya. Amb tota seguretat, aquest serà recordat com un punt d'inflexió en la nostra història com a poble. Tindrem al nostre abast, segons el resultat, l'oportunitat de decidir quin sistema educatiu volem. I si l'educació ha de convertir-se en l'eix de la nostra acció política i de país.

Llegir més


Autor: Marc Gijón, mestre i secretari d'Edu21
Fes-nos arribar els teus comentaris
 
 

Activitats

29a Tribuna Edu21. Equips docents col·laboratius: impulsors de la innovació pedagògica

Els nous corrents pedagògics del segle XXI estant fent evolucionar la concepció tradicional de la docència. Ens endinsem en un nou paradigma on el docent ja no es concep com un professional que ha d’exercir la seva feina de manera individual, sinó que, per les actuals concepcions de l’aprenentatge i de l’ensenyament, s’imposa la necessitat que la docència sigui exercida en equip. Un equip que actua de forma col·laborativa i amb visió clínica tant abans, com durant (multidocència) i després de la seva intervenció en els nous espai-aula d’aprenentatge.



La Tribuna tractarà d’aquesta nova concepció de la docència col·laborativa i presentarà algunes experiències innovadores que avancen envers aquest nou paradigma.

Comptarem amb la presència de Boris Mir, professor impulsor del projecte de l’Institut-Escola Les Vinyes, de Pepe Menéndez, director adjunt de Jesuïtes Educació i d’Enric Roca, director d’Edu21, moderats per Lídia Juanmartí, periodista especialitzada en temes educatius.

L'assistència és gratuïta, però cal reservar lloc omplint el formulari que trobareu al nostre web.

Fes-te Amic d'Edu21!

Edu21 vol comptar amb una àmplia i variada xarxa d’Amics, que formin la base d’un moviment de canvi i transformació pedagògica, per bastir un model educatiu innovador capaç de donar resposta als reptes presents i futurs de la societat catalana.

Llegir més

 
 

El llibre recomanat

La mirada d'un pedagog

Des del franquisme fins al camí de la il·lusió col·lectiva

Quan el doctor Sarramona arriba al final de la seva relació acadèmica amb la universitat, ens vol fer partícips de tot el bagatge acumulat durant la seva llarga etapa professional. En aquestes memòries hi trobareu explicades les seves experiències com a docent; les seves reflexions teòriques i pràctiques com a pedagog; el seu punt de vista de l'ensenyament en el seu conjunt i especialment de l'universitari, que és on ha exercit la major part de la seva carrera professional...

Tots som fills del nostre temps, i en aquest sentit Jaume Sarramona ha vist transformar-se el país d'una manera completa els darrers anys: des dels foscos anys del franquisme fins a la il·lusió col·lectiva del procés sobiranista. I ha viscut aquesta transformació en primera persona perquè ell n'ha estat un dels protagonistes.

Com ens diu ell mateix al pròleg: "Pretenc deixar constància del que s'anomena una 'història de vida', és a dir, un conjunt de vivències personals al llarg de la trajectòria vital, en aquest cas vinculades específicament a l'educació, àmbit de reflexió i d'actuació de la meva vida professional". 

Obrir enllaç web


Autor: Jaume Sarramona
Editorial Barcanova
Fes-nos arribar els teus comentaris
 
 

El web recomanat

SEE Coaching - serveis per a l'excel·lència educativa

Espai de formació i acompanyament per ajudar a millorar les relacions personals en l'àmbit familiar i escolar.

Obrir enllaç web

 

ISSN 1988-544X

Subscripció al butlletí


© 2017 Edu 21