logotip del Projecte Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 

 

Inici > Observatori > Les aules d'immigrants seran només per a l'ESO i per un mes


Les aules d'immigrants seran només per a l'ESO i per un mes

Sònia Pau (Diari Avui)
Notícia / 02 de juliol de 2008
Foto: Cristina Calderer

Notícia publicada al diari avui on s'explica que Immigració avança que els espais per a nouvinguts externs als centres seran de breu estada.



Els anomenats espais de benvinguda per als alumnes immigrants que arribin amb el curs començat només seran per als que hagin de cursar secundària i s'hi estaran com a molt un mes. Així ho va explicar ahir el secretari per a la Immigració, Oriol Amorós, que va comparèixer ahir a la comissió de benestar del Parlament. La creació d'aquestes aules transitòries, que el conseller d'Educació, Ernest Maragall, va anunciar a principis d'any i que es posaran en marxa al setembre a Vic i Reus, va obrir un fort debat. Amorós el va donar per tancat ahir amb la clara reducció de l'estada dels alumnes i el fet que es limitarà als estudiants de l'ESO. A una pregunta de la diputada del PP Montserrat Nebreda, va contestar contundent: "D'escoles per a immigrants no n'hi ha ni n'hi haurà".

En un moment en què el ministre de Treball i d'Immigració, Celestino Corbacho, està començant a plantejar un enduriment de la política migratòria del govern, especialment en els criteris de reagrupament, Amorós va recordar ahir que viure en família és un dret, i va insistir en la necessitat que tots els reagrupats tinguin permís de treball. El govern català ja ha fet la proposta al de l'Estat, tot i que fins ara el ministre només s'ha pronunciat sobre la necessitat que puguin treballar els joves reagrupats. "Que les dones tinguin accés laboral és bàsic -insisteix el secretari per a la Immigració-, perquè una família que té dos sous és més forta i autònoma, no dependrà dels serveis socials i, a més, guanyem en la igualtat home-dona".

CiU va acusar el govern català de falta de lideratge en immigració, mentre que ERC va criticar les mesures de Corbacho per "poc planificades".

 


Veieu també:

L'acollida als nouvinguts: més desorientació? (Editorial Butlletí 9 d'Edu21)

Els nous espais d'acollida a les escoles atendran els immigrants d'entre 8 i 18 anys (Notícia Diari Avui)

L'alumnat nouvingut i les aules d'acollida (Butlletí Centre d'Estudis Jordi Pujol)