logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: L'ESO falla en l'expressió escrita i les matemàtiques

RAÜL GARCIA I ARANZUEQUE (El Punt Avui)
31 de març de 2012

Rigau proposa reforçar la geometria i les redaccions per millorar els resultats de l'avaluació de l'últim curs de la secundària obligatòria. - Els instituts i els pares rebran un informe dels estudiants perquè prenguin mesures.




Enric Roca participa al programa "Para todos"

Notícia: Enric Roca participa al programa "Para todos la 2"

(La 2)
30 de març de 2012

Col·loqui entre Enric Roca, coordinador d'Edu21, i Lourdes Muñoz, psiquiatra infantil, sota el títol "L'educació, abans i ara"




Debat: Junts a l'aula?

Notícia: Debat: Junts a l'aula? És compatible la qualitat amb un model d'educació comprensiva a Catalunya?

26 de març de 2012

Dilluns 26 de març de 2012, a les 18.30h a la Sala Cotxeres del Palau Robert, la Fundació Jaume Bofill celebrarà un acte amb els tres autors del llibre Junts a l'aula? Present i futur del model d'educació comprensiva a Catalunya: Ricard Aymerich, director de l'Escola Montserrat Solà de Mataró i president de la Federació de Moviments de Renovació Pedagògica; Josep M. Lluró, professor a l'IES Matadepera i exdirector d'Aula Escola Europea, i Enric Roca, pedagog, professor a la Universitat Autònoma de Barcelona i coordinador d'Edu21.




(c) ACN

Notícia: La Fundació Bofill denuncia la pràctica "generalitzada" als instituts de separar els alumnes per nivell

(324 - Televisió de Catalunya)
21 de març de 2012

La Fundació Bofill ha denunciat la pràctica "generalitzada" als instituts de separar els alumnes tenint en compte el nivell acadèmic, una política que pot arribar a triplicar els casos de fracàs escolar. Segons les dades de l'entitat, un terç dels instituts separa sempre els estudiants en dos grups (els que consideren més i menys competents), i un altre terç ho fa en només determinades assignatures, mentre que el terç restant no fa diferències. L'entitat reclama una atenció individualitzada, a l'estil dels països nòrdics i en consonància amb el que diu la llei d'educació de Catalunya (LEC) i amb la pràctica dels últims 20 anys al nostre país.




(c) FRANCESC MELCION

Notícia: Alerta per l'increment de la segregació escolar a Catalunya

RAÜL GARCIA I ARANZUEQUE (El Punt Avui)
21 de març de 2012

Els centres d'ensenyament cada cop separen més els estudiants per nivells, tot i els estudis que neguen que això sigui útil contra el fracàs escolar.

Un estudi de la Fundació Bofill avisa que aquesta pràctica amenaça la cohesió social




Notícia: Un estudi de la Fundació Jaume Bofill proposa una integració individualitzada

AURI GARCIA MORERA (Diari Ara)
21 de març de 2012

El model de sistema educatiu integrador, en què no se segreguen els alumnes segons la seva capacitat, "s'ha desvirtuat" en els últims anys fins a arribar a un "desencontre entre el model i la pràctica". Un estudi de la Fundació Jaume Bofill conclou que almenys un de cada tres centres de secundària opten per l'agrupament en grups per nivells, i proposa un sistema d'integració individualitzada per resoldre aquesta situació.

Segons Enric Roca, un dels autors de l'estudi, "Catalunya té tanta diversitat que no ens podem permetre un sistema que segregui, ni per llengua ni per qualsevol altra cosa, sinó que hem d'aprofitar l'escolarització per educar en la convivència en la diversitat". Roca matisa que això no significa que els alumnes de cada classe hagin de fer tots el mateix alhora, sinó que la integració individualitzada permetria diferents velocitats.




Notícia: Un informe conclou que separar alumnes segons les capacitats augmenta el fracàs escolar

(BTV)
21 de març de 2012

Un informe de la Fundació Jaume Bofill conclou que cal fer una aposta per l'educació inclusiva i individualitzada per millorar el rendiment de l'alumnat. L'estudi considera que durant la secundària s'han de mantenir unes assignatures troncals i comunes, i reclama la necessitat de crear equips docents sòlids al voltant del projecte de cada centre.




Notícia: Alerta de lingüistes i pedagogs

M.CIÉRCOLES / V. PÉREZ (El Punt Avui)
11 de març de 2012

Experts consultats lamenten que debats ideològics interfereixin en la dinàmica educativa. Tot i que la interlocutòria del TSJC no afecta el model d'immersió, temen que el Tribunal Suprem el faci trontollar.




Victimologia i ciberdelicte en menors

Notícia: Victimologia i ciberdelicte en menors

Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia.)
24 de febrer de 2012

Sessió d'investigació el proper 27 de març per tal de donar a conèixer els resultats de dues recerques que han rebut el suport econòmic del CEJFE: Victimologia del desenvolupament: incidència i repercussions de la victimització i la polivictimització en joves catalans, a càrrec de dues de les seves autores, Judit Abad Gil i Noemí Pereda Beltran, professores del Departament de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològics de la UB, i membres del Grup de Recerca en Victimització Infantil i Adolescent (GReVIA), i Anàlisi i abordatge de l’assetjament entre iguals mitjançant l’ús de les noves tecnologies, a càrrec de la seva autora, Ma. José Bartrina Andrés, psicòloga, pedagoga i responsable de l’Equip Tècnic de Menors núm. 2 de Barcelona.




Notícia: Millorem les reunions amb les famílies

UTIL (Ajuntament de Vacarisses)
16 de febrer de 2012

Jornada per a docents el proper 21 d'abril al Casal de Vacarisses sobre com millorar les reunions amb les famílies: "La trobada d’un docent amb la família d’un alumne és un moment clau: intercanviar informació útil per a tothom i fer-ho respectant el rol de cadascú, ajuda enormement la tasca del docent a l’aula i la de la família a casa, i ajuda el centre educatiu a enriquir-se i créixer".

Descarregar en format PDF (513 KB).




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25