logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: Un estudi de la Fundació Jaume Bofill proposa una integració individualitzada

AURI GARCIA MORERA (Diari Ara)
21 de març de 2012

El model de sistema educatiu integrador, en què no se segreguen els alumnes segons la seva capacitat, "s'ha desvirtuat" en els últims anys fins a arribar a un "desencontre entre el model i la pràctica". Un estudi de la Fundació Jaume Bofill conclou que almenys un de cada tres centres de secundària opten per l'agrupament en grups per nivells, i proposa un sistema d'integració individualitzada per resoldre aquesta situació.

Segons Enric Roca, un dels autors de l'estudi, "Catalunya té tanta diversitat que no ens podem permetre un sistema que segregui, ni per llengua ni per qualsevol altra cosa, sinó que hem d'aprofitar l'escolarització per educar en la convivència en la diversitat". Roca matisa que això no significa que els alumnes de cada classe hagin de fer tots el mateix alhora, sinó que la integració individualitzada permetria diferents velocitats.




Notícia: Un informe conclou que separar alumnes segons les capacitats augmenta el fracàs escolar

(BTV)
21 de març de 2012

Un informe de la Fundació Jaume Bofill conclou que cal fer una aposta per l'educació inclusiva i individualitzada per millorar el rendiment de l'alumnat. L'estudi considera que durant la secundària s'han de mantenir unes assignatures troncals i comunes, i reclama la necessitat de crear equips docents sòlids al voltant del projecte de cada centre.




Notícia: Alerta de lingüistes i pedagogs

M.CIÉRCOLES / V. PÉREZ (El Punt Avui)
11 de març de 2012

Experts consultats lamenten que debats ideològics interfereixin en la dinàmica educativa. Tot i que la interlocutòria del TSJC no afecta el model d'immersió, temen que el Tribunal Suprem el faci trontollar.




Victimologia i ciberdelicte en menors

Notícia: Victimologia i ciberdelicte en menors

Centre d'Estudis Jurídics i Formació Especialitzada (Generalitat de Catalunya. Departament de Justícia.)
24 de febrer de 2012

Sessió d'investigació el proper 27 de març per tal de donar a conèixer els resultats de dues recerques que han rebut el suport econòmic del CEJFE: Victimologia del desenvolupament: incidència i repercussions de la victimització i la polivictimització en joves catalans, a càrrec de dues de les seves autores, Judit Abad Gil i Noemí Pereda Beltran, professores del Departament de Personalitat, Avaluació i Tractament Psicològics de la UB, i membres del Grup de Recerca en Victimització Infantil i Adolescent (GReVIA), i Anàlisi i abordatge de l’assetjament entre iguals mitjançant l’ús de les noves tecnologies, a càrrec de la seva autora, Ma. José Bartrina Andrés, psicòloga, pedagoga i responsable de l’Equip Tècnic de Menors núm. 2 de Barcelona.




Notícia: Millorem les reunions amb les famílies

UTIL (Ajuntament de Vacarisses)
16 de febrer de 2012

Jornada per a docents el proper 21 d'abril al Casal de Vacarisses sobre com millorar les reunions amb les famílies: "La trobada d’un docent amb la família d’un alumne és un moment clau: intercanviar informació útil per a tothom i fer-ho respectant el rol de cadascú, ajuda enormement la tasca del docent a l’aula i la de la família a casa, i ajuda el centre educatiu a enriquir-se i créixer".

Descarregar en format PDF (513 KB).




II Curs Trastorns de l'Aprenentatge

Notícia: II Curs Trastorns de l'Aprenentatge

Unitat de Trastorns del Aprenentatge (UTAE) (Centre Mèdic Sant Joan de Déu)
15 de febrer de 2012

L'Unitat de Trastorns de l'Aprenentatge de Sant Joan de Déu organitza aquest curs els propers dies 17 i 18 de febrer.

Descarregar en format PDF (350 KB).




Notícia: El pla de trilingüisme amenaça de nou el català a l'educació

Raül Gardia i Aranzueque (El Punt Avui)
02 de febrer de 2012

L'impuls a l'anglès anunciat pel govern espanyol fa témer una reculada de la llengua pròpia a les escoles i els instituts - Ensenyament no farà cap pas enrere en la defensa del model malgrat les sentències adverses




Cibersetge als mestres

Notícia: Cibersetge als mestres

(El Punt Avui)
19 de gener de 2012

Un de cada cinc docents ha estat humiliat a les xarxes socials per part dels seus alumnes o coneix algú que ho ha patit. - Alguns estudiants posen els seus professors en situacions límits, els graven i pengen els vídeos a internet




Pilar Benejam

Notícia: Pilar Benejam, membre del jurat del Premi Edu21, obté el Premi Catalunya d’Educació 2011

(Menorca.info)
15 de desembre de 2011

El jurat reconeix la seva tasca docent universitària en la formació del professorat i l’esforç per una educació de qualitat.




Notícia: "Aprendre a pensar conjuntament" guanya el Premi Edu21 2011

13 de desembre de 2011

El treball guardonat, titulat Aprendre a pensar conjuntament. Una proposta curricular per desenvolupar les competències filosòfiques, és obra del professor de filosofia a secundària, Antoni Pujadas, i de l’assessora piscopedagògica i llicenciada en filosofia, Mariona Corcelles. Es tracta d’un treball sobre la necessitat de reflexionar sobre el sentit de la filosofia en la societat del segle XXI i sobre com ha de ser el seu ensenyament i aprenentatge a les escoles.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25