logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


entrevista: “Tenim escoles bressol que obren tota la nit”

Paula Mercadé (El Punt-Avui)
03 de desembre de 2011

Marie Herbst i Katrin Winquist són mestres d'educació infantil d'Örebro (Suècia). Han visitat les escoles bressol de Terrassa per conèixer el nostre sistema educatiu i compartir experiències.




Com organitzem l'aula?

Notícia: Com organitzem l'aula?

24 de novembre de 2011

L’aula no és un espai neutre i asèptic, sinó que és un lloc de trobada i de relació interpersonal que influeix de manera decisiva en els alumnes que hi conviuen. L’interès de la comunitat educativa per aquest espai va quedar palès en la tribuna organitzada per Edu21 sobre les noves possibilitats d’organització de la docència a l’aula i de les moltes opcions d’agrupament de l’alumnat. El seguiment de la sessió va superar les expectatives de l’organització i va obligar a canviar-ne la ubicació.




Notícia: El Clínic detecta el risc de fracàs escolar des dels primers dies de vida

Josep Corbella (La Vanguardia)
24 de novembre de 2011

Una tècnica experimental obre la via a corregir alteracions de desenvolupament neurològic.




Autoritat a l'aula

Notícia: Autoritat a l'aula

Raül Garcia i Aranzueque (El Punt Avui)
28 d'octubre de 2011

Els docents celebren que el govern els doni més protecció davant les agressions, però adverteixen que la nova llei no posarà fi a la falta de respecte - La comunitat educativa denuncia una crisi de valors generalitzada




Notícia: L’ITworldEdu 2011 conclou que l’àmbit educatiu és un sector productiu i econòmic emergent

ItworldEdu
28 d'octubre de 2011

La quarta edició de l’ITworldEdu ha superat xifres de participació amb més de 1.100 assistents del sector de l’Educació i de les TIC, un 36% més que l’anterior edició. - La realitat augmentada, la geolocalització i les xarxes socials s’imposen com a nous models de recursos digitals educatius.




Comunicat

Notícia: Comunicat

Edu21
07 de setembre de 2011

Atesa la situació creada per la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que s’afegeix a accions precedents dirigides a qüestionar l’actual model lingüístic a les escoles de Catalunya, Edu21, com a entitat al servei de l’educació del país, afirma:

Que la llengua del país és la base sobre la qual s’edifica la convivència tant educativa com social, l’element cohesionador que evita possibles fractures socials.

Que el model lingüístic que s’aplica a l’escola catalana des del restabliment de les llibertats democràtiques ha provat abastament la seva validesa quant als seus objectius pedagògics, així com pel garantiment de la cohesió social del país.

Que la vigència i defensa de l’actual model no és en cap cas incompatible, en un escenari de major autonomia de centres, amb una flexibilitat que permeti incorporar elements que s’adeqüin a les diferents realitats sociolingüístiques de cada entorn.

Edu21 dóna suport a totes aquelles accions destinades a reforçar la validesa i la vigència del nostre model lingüístic educatiu i recolza el Govern de la Generalitat i el conjunt d’entitats polítiques, cíviques i socials mobilitzades en defensa de la llengua. En aquesta línia, Edu21 ja s’ha adherit al manifest de somescola.cat, i manifesta la seva voluntat de participar en aquelles accions adreçades a defensar la llengua i el país.




Notícia: Premi de Novel·la Curta de Lectura Fàcil

07 de setembre de 2011

L’Associació Lectura Fàcil convoca el Premi de Novel·la Curta de Lectura Fàcil. El premi consisteix en una dotació econòmica de 500 euros i la publicació de l’obra. La data límit d’entrega és el 7 de novembre. El guanyador es donarà a conèixer durant l’entrega de Premis de Bones Pràctiques en Lectura Fàcil, el desembre de 2011. Les obres s’han d’enviar a la seu de l’ALF (Ribera, 8 Pral. 08003-Barcelona). La convocatòria del Premi compta amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística i l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, i el suport de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) de la Generalitat de Catalunya.




itworldedu4

Notícia: “L’adequada introducció de les TIC a l’aula millora l’ortografia perquè augmenta la motivació i el número d’exercicis per alumne”

Miquel Àngel Prats (ItworldEdu4)
25 de juliol de 2011

La UAB, Blanquerna (URL) i el CETEI (Fundació Joan XXIII) realitzen un estudi que demostra el potencial de les noves tecnologies en l’ensenyament. La primera fase d’aquest estudio co-dirigit pel Director de l’ITworldEdu i col·laborador d'Edu21, Miquel Àngel Prats, ja ha demostrat que els alumnes que utilitzen llibres digitals milloren més en ortografia.

Descarregar en format PDF (286 KB).




Notícia: La CE propone dotar a los centros escolares de "especialistas en lectura"

(La Vanguardia)
11 de juliol de 2011

Los países de la UE se fijaron el objetivo de reducir el porcentaje de alumnos con un nivel insuficiente de comprensión lector.




Notícia: Rigau reclama professors més ben formats

Laura Nicolás (Diari Avui)
22 de juny de 2011

El Consell Interuniversitari impulsa l'estudi de possibles canvis en la titulació.
Es vol insistir en les actituds a l'aula.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25