logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Comunicat

Notícia: Comunicat

Edu21
07 de setembre de 2011

Atesa la situació creada per la interlocutòria del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya, que s’afegeix a accions precedents dirigides a qüestionar l’actual model lingüístic a les escoles de Catalunya, Edu21, com a entitat al servei de l’educació del país, afirma:

Que la llengua del país és la base sobre la qual s’edifica la convivència tant educativa com social, l’element cohesionador que evita possibles fractures socials.

Que el model lingüístic que s’aplica a l’escola catalana des del restabliment de les llibertats democràtiques ha provat abastament la seva validesa quant als seus objectius pedagògics, així com pel garantiment de la cohesió social del país.

Que la vigència i defensa de l’actual model no és en cap cas incompatible, en un escenari de major autonomia de centres, amb una flexibilitat que permeti incorporar elements que s’adeqüin a les diferents realitats sociolingüístiques de cada entorn.

Edu21 dóna suport a totes aquelles accions destinades a reforçar la validesa i la vigència del nostre model lingüístic educatiu i recolza el Govern de la Generalitat i el conjunt d’entitats polítiques, cíviques i socials mobilitzades en defensa de la llengua. En aquesta línia, Edu21 ja s’ha adherit al manifest de somescola.cat, i manifesta la seva voluntat de participar en aquelles accions adreçades a defensar la llengua i el país.




Notícia: Premi de Novel·la Curta de Lectura Fàcil

07 de setembre de 2011

L’Associació Lectura Fàcil convoca el Premi de Novel·la Curta de Lectura Fàcil. El premi consisteix en una dotació econòmica de 500 euros i la publicació de l’obra. La data límit d’entrega és el 7 de novembre. El guanyador es donarà a conèixer durant l’entrega de Premis de Bones Pràctiques en Lectura Fàcil, el desembre de 2011. Les obres s’han d’enviar a la seu de l’ALF (Ribera, 8 Pral. 08003-Barcelona). La convocatòria del Premi compta amb la col·laboració del Consorci per a la Normalització Lingüística i l’Escola d’Escriptura de l’Ateneu Barcelonès, i el suport de l’Institut Català de les Indústries Culturals (ICIC) de la Generalitat de Catalunya.




itworldedu4

Notícia: “L’adequada introducció de les TIC a l’aula millora l’ortografia perquè augmenta la motivació i el número d’exercicis per alumne”

Miquel Àngel Prats (ItworldEdu4)
25 de juliol de 2011

La UAB, Blanquerna (URL) i el CETEI (Fundació Joan XXIII) realitzen un estudi que demostra el potencial de les noves tecnologies en l’ensenyament. La primera fase d’aquest estudio co-dirigit pel Director de l’ITworldEdu i col·laborador d'Edu21, Miquel Àngel Prats, ja ha demostrat que els alumnes que utilitzen llibres digitals milloren més en ortografia.

Descarregar en format PDF (286 KB).




Notícia: La CE propone dotar a los centros escolares de "especialistas en lectura"

(La Vanguardia)
11 de juliol de 2011

Los países de la UE se fijaron el objetivo de reducir el porcentaje de alumnos con un nivel insuficiente de comprensión lector.




Notícia: Rigau reclama professors més ben formats

Laura Nicolás (Diari Avui)
22 de juny de 2011

El Consell Interuniversitari impulsa l'estudi de possibles canvis en la titulació.
Es vol insistir en les actituds a l'aula.




Notícia: “Vull aprendre, vull saber coses, vull viure”

Famílies i escola (Xarxa de Televisions Locals)
06 de juny de 2011

Enric Roca, coordinador d'Edu21, participa en l'edició "Vull aprendre, vull saber coses, vull viure" del programa Famílies i escola de la Xarxa de Televisions Locals.




Notícia: Presentació de la plataforma professional practicareflexiva.pro

Col·legi de Pedagogs de Catalunya
31 de maig de 2011

Presentació de la plataforma professional practicareflexiva.pro el proper 31 de maig a les 18:30h a la sala d'actes del COPEC, Avda. Mistral 20, bis, ent. 2a. L'acte comptarà amb l'assistència i intervenció de les persones impulsores del projecte (Àngel Alsina, Joan Badia, Àngels Domingo, Olga Esteve, M. Victòria Gómez, Jordi Riera), presentats pel sr. Josep M. Elias i Costa, President del COPEC.




Notícia: L’aprenentatge de llengües estrangeres a Catalunya no és proporcional al temps que s’hi dedica

05 de maig de 2011

El coneixement de llengües estrangeres constitueix una necessitat formativa clarament estratègica en les societats del segle XXI, però a Catalunya el nivell de competències lingüístiques és baix en comparació amb la mitjana europea. Justament per això, en el marc d’una tribuna que va organitzar Edu21 al Palau Robert de Barcelona, es va qüestionar el quan, el com i l’on de l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües en edat escolar.




Notícia: Geoinformació a l'ensenyament: educant l'usuari del futur

Programa Català d'Observació de la Terra (Institut Cartogràfic de Catalunya)
15 d'abril de 2011

El proper dimecres 4 de maig, de 15:30h a 18:45h, el Programa Català d'Observació de la Terra de l'Institut Cartogràfic de Catalunya organitza una jornada de treball que busca generar un pol de d’informació, assessorament, aportació i expertesa amb l’objectiu principal de promoure l’ interès, les vocacions i la utilització de les disciplines i tecnologies afins a la geoinformació en el teixit educatiu en particular i en la societat en general.

Per portar a terme aquest objectiu, han reunit a actors generadors i usuaris de la geoinformació, tant del sector educatiu, com de la recerca i el valor afegit empresarial, amb especial atenció a l’espai de debat i discussió per tal de posar en comú i vertebrar noves accions i propostes. Hi participen com a ponents els col·laboradors d'Edu21 Jordi Serrano i Jordi Corbera, així com el coordinador d'Edu21, Enric Roca.




Notícia: Jornada "El risc del fracàs escolar a Catalunya"

CTESC
24 de març de 2011

Transcorreguts quatre anys després de la jornada sobre l'èxit educatiu i la cohesió social, el CTESC va organitzar una nova jornada en aquest àmbit per presentar l’Informe sobre el risc de fracàs escolar a Catalunya. Aquest informe, elaborat pel CTESC, té com a objectius generals, d’una banda, caracteritzar el col·lectiu d’alumnes en situació de risc de fracàs escolar i, de l’altra, identificar i prioritzar els factors que l’expliquen, amb la finalitat de fer aportacions que puguin tenir-se presents a l’hora de desenvolupar una política educativa destinada a reduir la seva incidència. A més, la jornada va comptar amb una ponència del catedràtic Mariano Fernández Enguita que va permetre contextualitzar les aportacions de l’informe del CTESC en l’àmbit del l’educació en la societat del coneixement. La cloenda va anar a càrrec de la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25