logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: L’aprenentatge de llengües estrangeres a Catalunya no és proporcional al temps que s’hi dedica

05 de maig de 2011

El coneixement de llengües estrangeres constitueix una necessitat formativa clarament estratègica en les societats del segle XXI, però a Catalunya el nivell de competències lingüístiques és baix en comparació amb la mitjana europea. Justament per això, en el marc d’una tribuna que va organitzar Edu21 al Palau Robert de Barcelona, es va qüestionar el quan, el com i l’on de l’ensenyament i l’aprenentatge de llengües en edat escolar.




Notícia: Geoinformació a l'ensenyament: educant l'usuari del futur

Programa Català d'Observació de la Terra (Institut Cartogràfic de Catalunya)
15 d'abril de 2011

El proper dimecres 4 de maig, de 15:30h a 18:45h, el Programa Català d'Observació de la Terra de l'Institut Cartogràfic de Catalunya organitza una jornada de treball que busca generar un pol de d’informació, assessorament, aportació i expertesa amb l’objectiu principal de promoure l’ interès, les vocacions i la utilització de les disciplines i tecnologies afins a la geoinformació en el teixit educatiu en particular i en la societat en general.

Per portar a terme aquest objectiu, han reunit a actors generadors i usuaris de la geoinformació, tant del sector educatiu, com de la recerca i el valor afegit empresarial, amb especial atenció a l’espai de debat i discussió per tal de posar en comú i vertebrar noves accions i propostes. Hi participen com a ponents els col·laboradors d'Edu21 Jordi Serrano i Jordi Corbera, així com el coordinador d'Edu21, Enric Roca.




Notícia: Jornada "El risc del fracàs escolar a Catalunya"

CTESC
24 de març de 2011

Transcorreguts quatre anys després de la jornada sobre l'èxit educatiu i la cohesió social, el CTESC va organitzar una nova jornada en aquest àmbit per presentar l’Informe sobre el risc de fracàs escolar a Catalunya. Aquest informe, elaborat pel CTESC, té com a objectius generals, d’una banda, caracteritzar el col·lectiu d’alumnes en situació de risc de fracàs escolar i, de l’altra, identificar i prioritzar els factors que l’expliquen, amb la finalitat de fer aportacions que puguin tenir-se presents a l’hora de desenvolupar una política educativa destinada a reduir la seva incidència. A més, la jornada va comptar amb una ponència del catedràtic Mariano Fernández Enguita que va permetre contextualitzar les aportacions de l’informe del CTESC en l’àmbit del l’educació en la societat del coneixement. La cloenda va anar a càrrec de la consellera d'Ensenyament, Irene Rigau.




Article: Una motxilla a mida de cada alumne

Laura Nicolás (Diari Avui)
21 de març de 2011

Article publicat al Diari Avui que cita a Enric Roca, coordinador d'Edu21.
Els experts asseguren que la clau contra el fracàs és personalitzar l'aprenentatge. Adverteixen del perill de confondre la flexibilització amb la segregació d'alumnes




Notícia: Entrevista a Miquel Àngel Prats, col·laborador d'Edu21

Montse Jené (Televisió de Catalunya)
28 de febrer de 2011

Entrevista a Miquel Àngel Prats, director del CETEI, professor de Tecnologia de l'Educació de l'URL i col·laborador d'Edu21, sobre si calen o no els ordinadors personals a l'escola.




Notícia: Presentació de "Tot un món a les aules"

Fundació Jaume Bofill, Televisió de Catalunya
24 de febrer de 2011

El proper 14 de març a les 18:30h a l'Aula 1 del Centre de Cultura Contemporània de Barcelona (Montalegre 5, Barcelona), la Fundació Jaume Bofill i Televisió de Catlaunya presenten el material didàctic "Tot un món a les aules", que pren com a punt de partida alguns capítols del programa Tot un Món, produït i emès per TV3, per acostar el fenomen migratori a les aules i treballar les actituds envers la immigració des d’un enfocament socioafectiu. Intervindran: Mònica Terribas, directora de Televisió de Catalunya, Ismael Palacín, director de la Fundació Jaume Bofill, Miquel Àngel Essomba, autor del material.




Notícia: "El lleure ens proporciona un espai privilegiat per veure l’infant fent d’infant i detectar les seves demandes"

08 de febrer de 2011

Edu21 planteja a docents i educadors del lleure la necessitat de confluir en un mateix projecte educatiu.




Article: L'escola pública, a debat en Noruega

Josep Coll (La Vanguardia)
07 de febrer de 2011

Segons un estudi en el que han participat 300 mestres de l'escola pública noruega, els pares són responsables del fracàs escolar.




L'entrevista: Enric Roca

Notícia: L'entrevista: Enric Roca

Montse Jené (Televisió de Catalunya)
03 de febrer de 2011

Enric Roca, coordinador d'Edu21, pedagog i professor de la Facultat de Ciències de l'Educació (UAB), repassa les dades negatives d'abandonament escolar que ens equiparen amb Portugal i Malta.




Notícia: El fracàs escolar de l'Estat és el més alt de la Unió Europea

Albert Segura (Diari Avui)
01 de febrer de 2011

Es dobla la mitjana estatal dels ‘ni-ni' i les perspectives són d'empitjorament - L'eurocomissària d'Educació assenyala la bombolla immobiliària i la immigració - Els socis de l'est ja superen els països nòrdics.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25