logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: "Aprendre a llegir correctament és aprendre a llegir socialment"

12 de novembre de 2010

L'aprenentatge a l'aula és important, però no és l'única formula per estimular la comprensió lectora de l'alumnat i que aprenguin a dominar el llenguatge, el seu significat i a fer d'altres coses amb la lectura. “Aprendre a llegir correctament és quelcom més, és aprendre a llegir socialment, i això demana un projecte de centre i un projecte de zona educativa”.




Notícia: Catalunya ha d'imitar el model educatiu finès basat en l'equitat, la cohesió social i l'excel·lència educativa

CEJP
05 de novembre de 2010

Catalunya ha de poder crear una societat del coneixement semblant a la finesa si sap transformar adequadament el seu sistema educatiu. Aconseguir-ho passa per promoure un model “on l'equitat, la cohesió social i l'excel·lència educativa” siguin els eixos fonamentals del canvi. Per donar estabilitat al sistema, a més, s'ha de desterrar “la pràctica habitual de sotmetre l'educació als sotracs dels canvis polítics”. Aquestes són, entre d'altres, algunes de les reflexions més importants que tres reconeguts experts del món educatiu com Juan Carlos Tedesco (ex-ministre argentí d'Educació), Xavier Melgarejo (psicòleg i pedagog escolar expert en el sistema educatiu finès) i Enric Roca (coordinador d'Edu21), han expressat durant la presentació del darrer número de la revista VIA (Valor, Idees, Actituds) que publica un dossier dedicat a l'educació en el seu darrer número.




Notícia: Els directors de centres públics tindran més competències i responsabilitats

Telenotícies (Televisió de Catalunya)
02 de novembre de 2010

Continua el desplegament de la llei d'educació de Catalunya amb l'aprovació, per part del govern, d'un dels aspectes més importants: el decret de direcció dels centres escolars públics. A partir d'ara, queda molt reforçada la figura del director, que té funcions d'autoritat pública. Se li donen més competències i responsabilitats. Per exemple, els directors podran decidir com ha d'estar configurada la plantilla i quin perfil han de tenir els docents. Fins i tot tindran la potestat per demanar l'expulsió d'un professor, tot i que serà el Departament d'Educació el que hi tindrà l'última paraula.




Notícia: Octavi Fullat és investit doctor honoris causa per la Universitat Ramon Llull

Gabinet del Rectorat i Comunicació (Universitat Ramon Llull)
08 d'octubre de 2010

Aquest matí Octavi Fullat, catedràtic emèrit de Filosofia de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, i Antonio Damasio, catedràtic de Neurociència i de Psicologia i director del Brain and Creativity Institute de la University of Southern Califòrnia, han estat investits doctors honoris causa, a proposta de la Facultat de Psicologia, Ciències de l’Educació i de l’Esport (FPCEE) Blanquerna de la URL. L’acte s’ha celebrat a les 11:30h a l’Auditori Cardenal Narcís Jubany de la FPCEE Blanquerna de la URL (c. Císter, 34. Barcelona).




Notícia: Mor Joan Triadú

01 d'octubre de 2010

Ha mort Joan Triadú, un dels grans prohoms del catalanisme, de la cultura i de la pedagogia. Va exercir un mestratge il·luminador, d’una fidelitat absoluta amb el país i també amb l’educació. La seva enorme fortalesa, com ressalta el president Pujol, i l’impuls obstinat que l’acompanyà sempre –per utilitzar el títol de la seva biografia escrita per Agustí Pons– esdevindran atalaia exemplificant per a tots aquells que, com Edu21, tenim l’educació i Catalunya com a referents.




Notícia: Una escola "incapaç de reduir" el fracàs escolar

(Le Monde)
01 d'octubre de 2010

El “collège” (equivalent a 6è primària i 1r, 2on, i 3r de l’ESO) està en una situació de fracàs. “Un de cada cinc alumnes (cada any uns 150.000 alumnes) acaba el “collège” amb greus llacunes en llengua i en matemàtiques” segons escriuen els nou “savis” del “Haut Conseil de l'éducation (HCE – Alt consell de l’educació) en el seu informe 2010 que van donar el divendres 1 d’octubre al president de la República.




Notícia: S’obren les inscripcions per assistir a l’ITWorldEdu 2010

22 de setembre de 2010

Edu21 col·labora un any més amb l’ITWorldEdu, organitzat pel Cetei-Fundació Joan XXIII, que té com a objectiu buscar solucions per potenciar les TIC a l’ensenyament. Ja es pot accedir a l’apartat d’inscripcions de la pàgina web per a poder assistir els dies 27, 28 i 29 d’octubre a l’ESADEFORUM al gran punt de trobada de professionals del sector de l’Educació i de les TIC.




Notícia: Cada classe té dos nens amb trastorns d'aprenentatge

(Diari Avui)
17 de setembre de 2010

El diagnòstic precoç és clau per poder afrontar aquestes patologies i prevenir un possible fracàs escolar.

La majoria dels problemes són casos de dislèxia i alumnes amb hiperactivitat.




Notícia: Cada aula acull dos nens amb dislèxia o trastorns d'atenció

(El Periódico)
15 de setembre de 2010

Almenys dos alumnes de cada aula tenen problemes d'aprenentatge, principalment dislèxia o trastorns d'atenció. L'Observatori de Salut de la Infància i l'Adolescència va revelar ahir que aquest curs, a les aules catalanes, hi ha com a mínim 57.000 estudiants d'educació primària i secundària que pateixen trastorns específics de l'aprenentatge. La xifra puja, a la resta d'Espanya, a 385.000 alumnes.




Notícia: A les aules catalanes hi ha com a mínim dos nens amb trastorns de l'aprenentatge

Mari Carme Gallego (lamalla.cat)
14 de setembre de 2010

La dislèxia i els trastorns d'atenció són els més freqüents. A cada aula catalana de primària i secundària hi ha com a mínim dos nens que presenten un trastorn d’aprenentatge el que pot provocar fracàs escolar. Així es desprèn de l’informe Faros que elabora l’Observatori de la Salut de la Infància i la Joventut i que aquest matí s’ha presentat a l’Hospital Sant Joan de Déu.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25