logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Article: Autoavaluació

Enric Roca, director d'Edu21
06 d'agost de 2016

Parlar de nou de revàlides és com fer un viatge a través del túnel del temps i situar-nos en èpoques que molts pensàvem que no tornaríem a veure. El govern de Catalunya ha manifestat que no implementarà aquestes revàlides a 4rt de l'ESO i a 2n de Batxillerat. Tanmateix, mentre continuem pertanyent a Espanya l'amenaça de la LOMQUE, o d'altres normes similars, serà una constant espasa de Dàmocles. Més enllà d'aquest fet, si volem bastir un sistema educatiu propi i el desitgem modern, equitatiu i de qualitat, ens hem de plantejar l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat, almenys en l'educació bàsica, a partir d'un canvi de paradigma. Hem de passar d'un model d'avaluació obsessionat a certificar uns pretesos coneixements universals –a demostrar en proves específiques i homogènies fent abstracció de les trajectòries personals– a un altre on l'avaluació s'entengui, bàsicament, com un instrument al servei de l'aprenentatge de cada alumne.




Notícia: Edu21 participa en l'organització de la III Escola d'Estiu de l'ICCIC

07 de juliol de 2016

Edu21 ha participat en l'organització de la III Escola d'Estiu de l'ICCIC: "La nostra escola d'avui per al demà (ICCIC 2030- Construïm el futur)", celebrada de l'1 al 7 de juliol.




Article: Pensem en la innovació

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
02 de juliol de 2016

El dia a dia i les seves urgències comporta que, sovint, no tinguem temps per aturar-nos i reflexionar sobre allò que estem fent i, sobretot, en relació amb què ens agradaria fer. En educació, la denominada pedagogia lenta ha estat una idea molt estimulant però, malauradament, tot hi juga en contra a l'hora que pugui imposar-se. Vivim en societats on tot s'ha de fer i resoldre de pressa, i on els problemes que s'han de resoldre en la immediatesa ens impedeixen invertir en espais d'anàlisi de les pràctiques del present –molt sovint les mateixes que fa anys i panys.




Trobada d'Edu21 amb l'Escola Pia de Catalunya

Notícia: Trobada d'Edu21 amb l'Escola Pia de Catalunya

30 de juny de 2016

Edu21 es reuneix amb l'Antoni Burgaya i en Pere Vilaseca de l'Escola Pia de Catalunya per presentar-los el nostre projecte i compartir opinions sobre l'educació.




Article: Què aprendre?

Enric Roca, director d'Edu21
28 de maig de 2016

Diverses iniciatives a Catalunya estan plantejant canvis i transformacions per bastir un sistema educatiu al servei de les competències per a la vida dels nostres actuals alumnes. Així, es proposen noves modalitats d'aprenentatge, diverses formes d'organitzar els centres, de distribuir els espais i els temps, de concebre les funcions docents, les relacions dels centres amb la comunitat i entre ells, etc. Aquesta emergent vitalitat innovadora no respon a una moda puntual sinó, més aviat, representa la resposta lògica davant un sistema educatiu que, arreu, està evidenciant una profunda crisi d'acomodació davant les noves i emergents necessitats formatives de les nostres societats.




Notícia: Conversa AmicsEdu21 amb Ignacio Calderón Almendros

27 d'abril de 2016

Els Amics d'Edu21 van tenir una conversa amb Ignacio Calderón Almendros, professor de Teoria de l'Educació a la Universidad de Málaga, recentment reconegut amb una menció en els 2016 Awards for Qualitative Book per un treball d'investigació recollit al llibre "Educación y esperanza en las fronteras de la discapacidad", que recull una part de la seva tesi doctoral que també va obtenir el IV Premio Discapacidad y Derechos Humanos 2013-14, otorgat pel Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad.




UOC

Notícia: La UOC proposa trencar amb les assignatures a la universitat

Anna Lasaga / Mireia Segú (324 )
21 d'abril de 2016

La UOC pronostica que la meitat de les universitats desapareixeran d'aquí a deu anys.
Les conclusions de l'estudi mostren que només sobreviuran les que s'adaptin més bé al món digital i les més flexibles i especialitzades




Article: L'escola són els pares

Raül Garcia i Aranzueque (El Punt Avui)
28 de març de 2016

Les famílies s'angoixen en la tria del centre educatiu dels fills, però els estudis demostren que el seu paper és molt més rellevant.

Xerrar amb els nens i interessar-se per les seves inquietuds millora el seu rendiment




Article: Les notes a primària suspenen

Elisabet Escriche
28 de març de 2016

Alguns experts afirmen que avaluar amb un número no segueix cap criteri pedagògic i estigmatitza l’alumne




Afers exteriors: Noruega

Notícia: Afers exteriors: Noruega

(TV3)
08 de març de 2016

L'Afers exteriors entrevista en Josep Sala i Cullell, professor d'institut a Noruega.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24