logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Article: Què volem ser de grans?

Anna Pinter (L'econòmic)
12 de febrer de 2017

La nova economia requereix societats en què el 90% de la població estigui molt formada i unes competències de treball en equip i pensament crític que el model educatiu actual no dona. Catalunya empeny per un nou model.




Pla per transformar

Article: Pla per transformar

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
29 de gener de 2017

La nostra societat es va adonant que el moviment renovador que des de molts àmbits va protagonitzant la comunitat educativa respon a una inquietud profunda i, alhora, a una convicció molt estesa que el model d'escola, el que hem conegut des de la revolució industrial, està esgotat. Per tant, no estem davant un problema exclusivament català, sinó internacional. Ni tampoc respon a una febre passatgera o a una estratègia purament cosmètica o de màrqueting. Pot haver-hi algun element que ho sembli, però més aviat hi ha una percepció general que la velocitat dels canvis de tota mena obliguen el conjunt del sistema educatiu a reaccionar.




Pisa? Anem fent

Article: Pisa? Anem fent

Enric Roca, director d'Edu21
24 de desembre de 2016

En aquestes dates s'han fet públics els resultats de les proves PISA (Programa per a l'Avaluació Internacional dels Alumnes) patrocinat per l'OCDE. Aquest fet sol anar acompanyat d'uns dies de comentaris i reflexions a la llum dels resultats destacats i on l'aspecte comparatiu entre països, o comunitats, passa a ser l'element més rellevant, encara que no ho sigui a nivell pedagògic. En els resultats del PISA 2015 els alumnes catalans de 15 anys han obtingut en ciències 504 punts (mitjana OCDE: 493; mitjana UE: 495; Espanya: 493). En lectura, han assolit els 500 punts (mitjana OCDE: 493; mitjana UE: 494; Espanya: 496). I en matemàtiques també han obtingut 500 punts (mitjana OCDE: 490; mitjana UE: 493; Espanya: 486).




Avaluar per seguir aprenent

Article: Avaluar per seguir aprenent

Enric Roca, director d'Edu21
19 de novembre de 2016

Com podríem alliberar el sistema educatiu, en l'etapa bàsica (primària i ESO), de l'actual funció classificatòria que desenvolupa mitjançant l'avaluació? Alguns opinen que aquest és un debat etern i, per tant, irresoluble; que la funció avaluadora comporta, inevitablement, una altra de selectiva, d'ordenació de l'alumnat a partir de les diferències en les qualificacions dels aprenentatges. El cert és que a conseqüència d'aquest tipus d'avaluacions els alumnes es divideixen, a la fi de l'ESO, entre aquells que han obtingut el graduat i els que no, amb les conseqüències acadèmiques, professionals, personals, familiars i socials que se'n deriven.




Hacer deberes o aprender

Article: Hacer deberes o aprender

Enric Roca, director d'Edu21 (eldiario.es)
05 de novembre de 2016

Las tareas extraescolares, al igual que las puramente escolares, deben servir principalmente para ayudar al autoaprendizaje, a la responsabilidad y autoconciencia hacia ese propio aprendizaje




Avaluar sense classificar

Article: Avaluar sense classificar

Enric Roca, director d'Edu21
15 d'octubre de 2016

Per assolir un sistema educatiu per a Catalunya modern, eficient i equitatiu, és a dir, de màxima qualitat, ens fa falta plantejar-nos reformes profundes en múltiples aspectes. En alguns d'ells ja ho estem fent, via administració o altres institucions i entitats i, sobretot, a partir d'iniciatives de centres i equips docents concrets que, de fa temps, malden per buscar alternatives a un sistema esgotat.




Notícia: Imatges de la 31a Tribuna Edu21

28 de setembre de 2016

Algunes imatges de la 31a Tribuna Edu21: A l’escola, què aprendre de bàsic i comú?




Tenim un somni

Article: Tenim un somni

Enric Roca (Director d'Edu21)
10 de setembre de 2016

Com va sent habitual en els darrers anys, demà tornarà a ser una diada important on ens tornaran/tornarem a comptar. Cal seguir mantenint l'impuls, sens dubte, però tal com diu l'eslògan d'enguany, ara cal estar-hi a punt. A punt i decidits per fer, tots plegats, el pas decisiu. I, per això, perquè ho tenim a tocar, resulta convenient explicitar els somnis que ens empenyen, a cadascun de nosaltres, vers l'objectiu final i, així, recordar-nos per què ho volem fer i, consegüentment, què volem ser.




Article: Autoavaluació

Enric Roca, director d'Edu21
06 d'agost de 2016

Parlar de nou de revàlides és com fer un viatge a través del túnel del temps i situar-nos en èpoques que molts pensàvem que no tornaríem a veure. El govern de Catalunya ha manifestat que no implementarà aquestes revàlides a 4rt de l'ESO i a 2n de Batxillerat. Tanmateix, mentre continuem pertanyent a Espanya l'amenaça de la LOMQUE, o d'altres normes similars, serà una constant espasa de Dàmocles. Més enllà d'aquest fet, si volem bastir un sistema educatiu propi i el desitgem modern, equitatiu i de qualitat, ens hem de plantejar l'avaluació dels aprenentatges de l'alumnat, almenys en l'educació bàsica, a partir d'un canvi de paradigma. Hem de passar d'un model d'avaluació obsessionat a certificar uns pretesos coneixements universals –a demostrar en proves específiques i homogènies fent abstracció de les trajectòries personals– a un altre on l'avaluació s'entengui, bàsicament, com un instrument al servei de l'aprenentatge de cada alumne.




Notícia: Edu21 participa en l'organització de la III Escola d'Estiu de l'ICCIC

07 de juliol de 2016

Edu21 ha participat en l'organització de la III Escola d'Estiu de l'ICCIC: "La nostra escola d'avui per al demà (ICCIC 2030- Construïm el futur)", celebrada de l'1 al 7 de juliol.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25