logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: L'estudi “Escriure sense por” guanya el segon Premi d'Educació Edu21

16 de desembre de 2008

Un estudi sobre l'aprofitament de l'excel·lència creativa dels estudiants de secundària ha estat el guanyador de la segona edició del Premi d'Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa que impulsa el Centre d’Estudis Jordi Pujol en el marc del projecte educatiu Edu21. El treball guardonat, titulat Escriure sense por, és obra de Montserrat Torra i Puigdellívol, professora d'educació secundària. El premi, dotat amb 6.000 €, el va lliurar ahir al vespre Jordi Pujol en el decurs d'un acte que va tenir lloc a la Casa Golferichs de Barcelona.




VII Tribuna Edu21

Notícia: Per reconèixer i potenciar el talent a l'escola cal un canvi d'orientació del sistema educatiu

16 de desembre de 2008

L'actual estructura del sistema educatiu no ajuda gaire a estimular i reconèixer el talent dels estudiants a l'escola, segons van coincidir a reconèixer ahir diversos experts del món de l'ensenyament que van participar en una taula rodona organitzada pel Centre d'Estudis Jordi Pujol dedicada al tema "Com reconèixer i potenciar el talent en educació". La opinió generalitzada dels entesos que van prendre part en aquesta darrera Tribuna de l'any del projecte educatiu Edu21, és que “per aprofitar adequadament el talent que existeix a les aules cal un canvi d'orientació del sistema i cal potenciar els valors de l'exigència i l'esforç a l'escola”.




(c) Diego Ibarra

Notícia: Units per l'educació

Carol Biosca (Diari Avui)
05 de desembre de 2008

La societat civil proclama públicament el seu compromís en la millora de l'educació. Polítics i personalitats del món social, educatiu i cultural assisteixen a la difusió del manifest subscrit per 35 entitats.




Notícia: Enric Roca: “El llibre de Sarramona demostra que parlant civilitzadament es poden trobar solucions als problemes de l'educació"

27 de novembre de 2008

El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya va acollir ahir al vespre la presentació del darrer llibre del pedagog i professor universitari Jaume Sarramona que porta per títol "Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació". L'obra, editada per Cossetània Edicions dins la seva col·lecció Prisma, presenta a dos professionals de l'educació que expressen punts de vista i opinions enfrontades sobre els problemes del món educatiu i la forma de resoldre'ls. La presentació va córrer a càrrec del propi autor i d'Enric Roca, coordinador del programa educatiu Edu21 que promou el Centre d'Estudis Jordi Pujol.




VI Tribuna Edu21

Notícia: “En un entorn de crisi els experts reclamen més autonomia dels centres per gestionar els recursos”

26 de novembre de 2008

Els centres educatius catalans han de deixar de “distribuir i gestionar la misèria” si realment “volen ser competitius i prestar un servei de major qualitat i excel·lència”. Així de contundent es va manifestar ahir Eva Salvà, secretària general de l'Agrupació Escolar Catalana durant la taula rodona que va organitzar a Barcelona el projecte educatiu Edu21 que promou el Centre d'Estudis Jordi Pujol. La resta de participants en aquesta nova edició del cicle Tribuna, que representaven a diferents opcions de centres educatius –públics i privats concertats bàsicament– també van recolzar sense embuts aquesta tesi.




Notícia: Llum verda per implantar el màster de secundària el 2009

Carol Biosca (Diari Avui)
08 de novembre de 2008

El postgrau de formació del professorat es desencalla. Es preveu que el Consell Interuniversitari li doni el tret de sortida el 3 de desembre. Proposta per escurçar a tres mesos el termini de verificació a Madrid.




Notícia: L’estrès del mestre és culpa del director

(El Singular Digital)
03 de novembre de 2008

Un estudi de la Federació d’Ensenyament d’USOC diu que 31.943 professors catalans poden patir aquest “risc psicosocial”




Diari Avui

Notícia: Un de cada tres instituts catalans separa els alumnes segons les seves capacitats

(Diari Avui)
29 d'octubre de 2008

"Es tracta d'una pràctica alegal que xoca amb el model educatiu inclusiu que estableix la legislació espanyola".




Notícia: La llei d'educació de Catalunya. Dimensió política i oportunitat pedagògica.

Jaume Sarramona, catedràtic de la UAB (Societat Catalana de Pedagogia)
26 de setembre de 2008

En Jaume Sarramona va impartir la lliçó inaugural del curs 2008-2009 de la Societat Catalana de Pedagogia, filial de l'Institut d'Estudis Catalans, el dia 7 d'octubre de 2008 a les 19h a la Sala Pere i Joan Coromines de l'Institut d'Estudis Catalans (carrer del Carme, 47, Barcelona).

Descarregar en format PDF (70 KB).




Notícia: Seminari "Fenomenologia, Hermenèutica, Ontologia de l'Actualitat"

Gianni Vattimo (Università di Torino) (Universitat de Girona)
17 de setembre de 2008

El professor Gianni Vattimo va dirigir del 6 al 10 d'octubre del 2008 un Seminari sobre la seva obra, titulat "Fenomenologia, Hermenèutica, Ontologia de l'Actualitat", organitzat per la Càtedra Ferrater Mora de Pensament Contemporani, dirigida pel Dr. Josep-Maria Terricabras. Gianni Vattimo (1936), ha estat un dels referents de la postmodernitat i del que s’ha conegut com a "pensiero debole" (pensament feble). Al número 4 de la revista VIA hi podeu trobar una entrevista, realitzada per Ferran Sáez




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24