logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: "Els aprenentatges que es recolzen amb estímuls emocionals es graven millor en el cervell dels estudiants"

18 de febrer de 2009

“Els aprenentatges que es recolzen amb estímuls emocionals es graven millor en el cervell dels estudiants”. Així ho van assegurar ahir dos estudiosos de reconegut prestigi en el funcionament del cervell humà, el doctor Ignacio Morgado, catedràtic de Psicobiologia de la UAB i el doctor Nolasc Acarín, metge especialista en Neurologia. Els dos experts van participar en una Tribuna organitzada per Edu21 dedicada al tema “Com aprèn el cervell?” . Va moderar la taula Enric Roca, coordinador del projecte educatiu Edu21. Aquesta primera Tribuna de l'any 2009 va congregar prop de dues centes persones, majoritàriament del món de l'ensenyament, a la Sala Cotxeres del Palau Robert de Barcelona.




Entrevista a Gregorio Luri

entrevista: Entrevista a Gregorio Luri

Ada Castells (Diari Avui)
07 de febrer de 2009

Entrevista a Gregorio Luri publicada al suplement de cultura del Diari Avui.

Descarregar en format PDF (219 KB).




Notícia: La Federació d'Ikastoles de Navarra visita Edu21

03 de febrer de 2009

Els representants de la Federació d'Ikastoles de Navarra, acompanyats per Carme Alcoverro, directora de la revista Escola Catalana (Òmnium Cultural), van ser rebuts per Enric Roca, coordinador d'Edu21, a la seu del Centre d'Estudis Jordi Pujol, on van presentar la Nafarroa Oinez'09 -la gran festa de les ikastoles de Navarra, que es celebrarà el proper 18 d'octubre.




entrevista: Josep Cuní entrevista Jaume Sarramona arran la publicació del llibre "Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació"

08 de gener de 2009

Josep Cuní entrevista Jaume Sarramona, catedràtic emèrit de pedagogia de la UAB i president del jurat del Premi Edu21, arran la publicació del llibre "Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació".




Notícia: L'estudi “Escriure sense por” guanya el segon Premi d'Educació Edu21

16 de desembre de 2008

Un estudi sobre l'aprofitament de l'excel·lència creativa dels estudiants de secundària ha estat el guanyador de la segona edició del Premi d'Educació Edu21 de suport a la recerca i la reflexió educativa que impulsa el Centre d’Estudis Jordi Pujol en el marc del projecte educatiu Edu21. El treball guardonat, titulat Escriure sense por, és obra de Montserrat Torra i Puigdellívol, professora d'educació secundària. El premi, dotat amb 6.000 €, el va lliurar ahir al vespre Jordi Pujol en el decurs d'un acte que va tenir lloc a la Casa Golferichs de Barcelona.




VII Tribuna Edu21

Notícia: Per reconèixer i potenciar el talent a l'escola cal un canvi d'orientació del sistema educatiu

16 de desembre de 2008

L'actual estructura del sistema educatiu no ajuda gaire a estimular i reconèixer el talent dels estudiants a l'escola, segons van coincidir a reconèixer ahir diversos experts del món de l'ensenyament que van participar en una taula rodona organitzada pel Centre d'Estudis Jordi Pujol dedicada al tema "Com reconèixer i potenciar el talent en educació". La opinió generalitzada dels entesos que van prendre part en aquesta darrera Tribuna de l'any del projecte educatiu Edu21, és que “per aprofitar adequadament el talent que existeix a les aules cal un canvi d'orientació del sistema i cal potenciar els valors de l'exigència i l'esforç a l'escola”.




(c) Diego Ibarra

Notícia: Units per l'educació

Carol Biosca (Diari Avui)
05 de desembre de 2008

La societat civil proclama públicament el seu compromís en la millora de l'educació. Polítics i personalitats del món social, educatiu i cultural assisteixen a la difusió del manifest subscrit per 35 entitats.




Notícia: Enric Roca: “El llibre de Sarramona demostra que parlant civilitzadament es poden trobar solucions als problemes de l'educació"

27 de novembre de 2008

El Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats de Catalunya va acollir ahir al vespre la presentació del darrer llibre del pedagog i professor universitari Jaume Sarramona que porta per títol "Qui té raó? El permanent debat dialèctic en l'educació". L'obra, editada per Cossetània Edicions dins la seva col·lecció Prisma, presenta a dos professionals de l'educació que expressen punts de vista i opinions enfrontades sobre els problemes del món educatiu i la forma de resoldre'ls. La presentació va córrer a càrrec del propi autor i d'Enric Roca, coordinador del programa educatiu Edu21 que promou el Centre d'Estudis Jordi Pujol.




VI Tribuna Edu21

Notícia: “En un entorn de crisi els experts reclamen més autonomia dels centres per gestionar els recursos”

26 de novembre de 2008

Els centres educatius catalans han de deixar de “distribuir i gestionar la misèria” si realment “volen ser competitius i prestar un servei de major qualitat i excel·lència”. Així de contundent es va manifestar ahir Eva Salvà, secretària general de l'Agrupació Escolar Catalana durant la taula rodona que va organitzar a Barcelona el projecte educatiu Edu21 que promou el Centre d'Estudis Jordi Pujol. La resta de participants en aquesta nova edició del cicle Tribuna, que representaven a diferents opcions de centres educatius –públics i privats concertats bàsicament– també van recolzar sense embuts aquesta tesi.




Notícia: Llum verda per implantar el màster de secundària el 2009

Carol Biosca (Diari Avui)
08 de novembre de 2008

El postgrau de formació del professorat es desencalla. Es preveu que el Consell Interuniversitari li doni el tret de sortida el 3 de desembre. Proposta per escurçar a tres mesos el termini de verificació a Madrid.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25