logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Article: Multidocència

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
10 d'octubre de 2015

"Possibilita aprenentatges més profunds i significatius perquè es sostenen a partir d'ambients facilitadors de l'aprendre junts de forma col·laborativa"




Notícia: Un estudi alerta del sexisme en les relacions dels joves

Pau Cortés (Diari ARA)
27 de setembre de 2015

L’ús del preservatiu entre els joves i, en general, la percepció que tenen dels riscos associats a la sexualitat estan molt influenciats pels rols i estereotips sexistes. Això, de vegades, deriva en el fet que nois i noies no facin servir mètodes anticonceptius, una conducta de risc que també va associada a una molt baixa percepció de les malalties de transmissió sexual (ITS). Aquestes són les conclusions que es desprenen d’un estudi realitzat per l’Institut Universitari d’Investigació en Atenció Primària (IDIAP) Jordi Gol, a partir de diverses entrevistes individuals i en grups a joves.




Article: Votar sí per a un nou país i per a una nova educació

Enric Roca, director d'Edu21 (Blog d'Edu21 - Ara Mestres)
24 de setembre de 2015

El 27 votarem, Aquestes no són unes eleccions més. És evident. La campanya tampoc ha estat una campanya més. I a la il•lusió i l’esperança que suposa votar sí a la independència, a la construcció d’un estat nou per a una nació antiga, s’hi ha oposat un no de la resignació, o un no per l’enèsima aposta per transformar allò impossible, amb l’excusa del canvi progressista a Espanya que ha de fer ajornar, una vegada més, a Catalunya el poder reclamar les seves aspiracions nacionals. Però, sobretot, el no s’inspira en la por, en l’amenaça, en el catastrofisme, quan no en la calúmnia, el menyspreu i l’insult.
En aquestes condicions, l’opció per a un futur millor pels nostres fills i, també, per a nosaltres mateixos, passa per l’esperança i la dignitat, per l’aposta en el futur, per la nostra joventut i per bastir una millor educació i formació per a tothom.




Article: El 27 decidim l'educació

Enric Roca, director d'Edu21
29 d'agost de 2015

El proper 27 de setembre escollirem amb el nostre vot quelcom més que un parlament. Decidirem si iniciem de manera definitiva l'etapa de construcció d'un estat independent per a Catalunya. Els reptes i les oportunitats que això suposa són enormes i en múltiples dimensions, també en educació. Per primera vegada Catalunya estarà en disposició de bastir un sistema educatiu propi. Ho podrà fer tot recollint el bo i millor de la seva fecunda tradició pedagògica i, alhora, en l'avantsala d'una de les etapes de major exigència en la transformació i innovació dels sistemes educatius actuals.




entrevista: BarçaKids entrevista Enric Roca, director d'Edu21

18 de maig de 2015



entrevista: Enric Roca:“La ciencia te enseña que no hay verdades absolutas”

(Tiching)
15 de maig de 2015

Los niños, niñas y jóvenes viven actualmente en un contexto social y económico difícil. ¿El sistema educativo actual puede darles herramientas para saber afrontar esta situación?
Los sistemas educativos siempre van desfasados en cuanto al contexto social, les cuesta reaccionar a la necesidades del momento. Por un lado, porque tienen una función reproductora: una cultura, roles que se quieren transmitir, etc. Pero hay que tener en cuenta que se está formando a los ciudadanos del futuro.




Article: Com funciona el cervell dels adolescents? Un avanç

Lídia Juanmartí (Diari Ara)
29 d'abril de 2015

Dissabte que ve, 2 de maig, al ‘Criatures’ de l'Ara dedicaran un reportatge a parlar de quins canvis es registren al cervell durant l’adolescència. Per què ens costa tant d’entendre’ls, de vegades?

Aquí trobareu un primer tast d’aquest reportatge que ha preparat la Lídia Juanmartí:




Notícia: L’orientació a l’ESO. Encara una assignatura pendent?

(Fundació Jaume Bofill i ICE UAB)
25 de març de 2015

Existeix un model d’orientació educativa a l’educació secundària catalana? Els alumnes reben l’orientació que necessiten? Dimecres, 15 d'abril de 2015 a les 18.30 h, al Palau Robert. Més informació i inscripcions.




entrevista: “L'educació és cara, però ho és més la ignorància”

Txell Cabanas (El PUnt Avui)
17 de març de 2015

Francisco Lorenzo

El secretari tècnic de la Fundació Foessa i coordinador de l'equip d'estudis de Càritas espanyola ha viatjat per l'Estat espanyol per presentar el setè informe Foessa, en què han participat més de 90 investigadors de 30 universitats. L'informe analitza les causes i les conseqüències d'una estructura social que cada vegada genera més desigualtats




entrevista: “Ser mestre a Finlàndia és vocacional i molt respectat”

Jordi Vilarrodà` (El Punt Avui)
09 de març de 2015

PEKA TUKONNEN DIRECTOR DE L'ESCOLA SAUNAKALLIO DE JÄRVENPÄÄ (FINLÀNDIA)

“Nosaltres no posem tant d'èmfasi en les comparacions educatives internacionals”
“Som força crítics respecte de la nostra educació i ens obliguem a millorar-la”
“Comencem tard a estudiar l'anglès, als deu anys. Veient el nivell dels alumnes catalans, que comencen abans, hi ha d'haver algun problema metodològic”

Pekka Tukonen es considera un mestre vocacional, com la majoria dels que ho són al seu país, on la carrera de mestre –de cinc anys– és la més demandada pels estudiants després de les relacionades amb les telecomunicacions.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24