logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Article: Segregats a l’aula

MILAGROS PÉREZ OLIVA (El País)
21 de febrer de 2016

Els grups de nivell només funcionen per als millors. En comptes de facilitar l'èxit, és un sistema que enquista, un camí sense sortida per als alumnes amb més dificultats




Nova escola. La gran tria.

Article: Nova escola. La gran tria.

Esther Escolán (Diari Ara - Criatures)
13 de febrer de 2016

Consells i aspectes clau per dur a terme la millor elecció.




entrevista: “L'assignatura de tecnologia hauria de desaparèixer”

David Cuartielles, entrevistat per Xavi Aguilar (El Punt Avui)
03 de febrer de 2016

“La robòtica i la informàtica són perfectament útils i aplicables a les classes de gimnàstica, literatura o història”
“La tecnologia és una eina molt potent a les aules, però estableix una barrera d'entrada molt evident per al professorat que nosaltres volem salvar”
“No busquem eines per estalviar diners, sinó per millorar l'educació”




Notícia: Fes-te Amic d'Edu21!

01 de desembre de 2015

Edu21 vol comptar amb una àmplia i variada xarxa d’Amics, que formin la base d’un moviment de canvi i transformació pedagògica, per bastir un model educatiu innovador capaç de donar resposta als reptes presents i futurs de la societat catalana.




Notícia: Els professors de l'Estat, dels pocs dins de l'OCDE que no són avaluats periòdicament

(324 - TV3)
24 de novembre de 2015

Només a Espanya, Irlanda, Itàlia i Israel no es fan avaluacions regulars de la feina dels docents un cop han accedit a la professió




Notícia: Nancie Atwell adverteix sobre l'excés de proves

Sean Coughlan (BBC NEWS Education)
09 de novembre de 2015

Traducció al català a "Més informació"




Las diez claves de la neurociencia para mejorar el aprendizaje

Article: Las diez claves de la neurociencia para mejorar el aprendizaje

Ignacio Morgado Bernal (El País)
04 de novembre de 2015

Investigaciones recientes aportan procedimientos que sirven para elaborar propuestas prácticas para mejorar el rendimiento escolar




Article: No sé si sóc mestre o buròcrata

Àlex Rosa i Gandia (El diari de l'educació)
20 d'octubre de 2015

Si pregunteu a qualsevol docent quina és la paraula que més odia del diccionari us dirà, de ben segur, graella. És la nova moda. Burocràcia que està estrictament i metodològicament pensada perquè el govern pugui dir “anem bé”.




Article: Multidocència

Enric Roca, director d'Edu21 (El Punt Avui)
10 d'octubre de 2015

"Possibilita aprenentatges més profunds i significatius perquè es sostenen a partir d'ambients facilitadors de l'aprendre junts de forma col·laborativa"




Notícia: Un estudi alerta del sexisme en les relacions dels joves

Pau Cortés (Diari ARA)
27 de setembre de 2015

L’ús del preservatiu entre els joves i, en general, la percepció que tenen dels riscos associats a la sexualitat estan molt influenciats pels rols i estereotips sexistes. Això, de vegades, deriva en el fet que nois i noies no facin servir mètodes anticonceptius, una conducta de risc que també va associada a una molt baixa percepció de les malalties de transmissió sexual (ITS). Aquestes són les conclusions que es desprenen d’un estudi realitzat per l’Institut Universitari d’Investigació en Atenció Primària (IDIAP) Jordi Gol, a partir de diverses entrevistes individuals i en grups a joves.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25