logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Article: Com funciona el cervell dels adolescents? Un avanç

Lídia Juanmartí (Diari Ara)
29 d'abril de 2015

Dissabte que ve, 2 de maig, al ‘Criatures’ de l'Ara dedicaran un reportatge a parlar de quins canvis es registren al cervell durant l’adolescència. Per què ens costa tant d’entendre’ls, de vegades?

Aquí trobareu un primer tast d’aquest reportatge que ha preparat la Lídia Juanmartí:




Notícia: L’orientació a l’ESO. Encara una assignatura pendent?

(Fundació Jaume Bofill i ICE UAB)
25 de març de 2015

Existeix un model d’orientació educativa a l’educació secundària catalana? Els alumnes reben l’orientació que necessiten? Dimecres, 15 d'abril de 2015 a les 18.30 h, al Palau Robert. Més informació i inscripcions.




entrevista: “L'educació és cara, però ho és més la ignorància”

Txell Cabanas (El PUnt Avui)
17 de març de 2015

Francisco Lorenzo

El secretari tècnic de la Fundació Foessa i coordinador de l'equip d'estudis de Càritas espanyola ha viatjat per l'Estat espanyol per presentar el setè informe Foessa, en què han participat més de 90 investigadors de 30 universitats. L'informe analitza les causes i les conseqüències d'una estructura social que cada vegada genera més desigualtats




entrevista: “Ser mestre a Finlàndia és vocacional i molt respectat”

Jordi Vilarrodà` (El Punt Avui)
09 de març de 2015

PEKA TUKONNEN DIRECTOR DE L'ESCOLA SAUNAKALLIO DE JÄRVENPÄÄ (FINLÀNDIA)

“Nosaltres no posem tant d'èmfasi en les comparacions educatives internacionals”
“Som força crítics respecte de la nostra educació i ens obliguem a millorar-la”
“Comencem tard a estudiar l'anglès, als deu anys. Veient el nivell dels alumnes catalans, que comencen abans, hi ha d'haver algun problema metodològic”

Pekka Tukonen es considera un mestre vocacional, com la majoria dels que ho són al seu país, on la carrera de mestre –de cinc anys– és la més demandada pels estudiants després de les relacionades amb les telecomunicacions.




El poder transformador de les ciutats educadores

Notícia: El poder transformador de les ciutats educadores

(Ajuntament de Barcelona)
18 de febrer de 2015

Dilluns 16 de febrer es va presentar "El poder transformador de les ciutats educadores". L'acte va comptar amb les intervencions del Sr. Jordi Martí i Galbis, regidor de Presidència i Territori; la Sra. Antònia Hernández, directora del XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores; i els Drs. Àngel Castiñeira i Miquel Martínez, codirectors del Comitè Científic del Congrés. L'acte va ser moderat pel director del Diari ARA, el Sr. Carles Capdevila. Podeu descarregar-vos la publicació en aquest enllaç.




Notícia: Les escoles i instituts faran més matemàtiques i reforçaran l'anglès i les competències digitals

(324 )
03 de febrer de 2015

Rigau: "Administrativament complirem la LOMCE però pedagògicament som fidels al nostre model"




Notícia: II Jornada d'Experiències Professionals Innovadores en Educació Infantil: Converses en l'Educació Infantil

03 de febrer de 2015

La Facultat de Psicologia, Ciències de l'Educació i de l'Esport Blanquerna-URL organitza una jornada que vol combinar la pràctica innovadora a l'aula i la reflexió educativa tot convidant-nos a analitzar els processos de comunicació que envolten la quotidianitat en l'educació dels infants.

La II Jornada d'Experiències Professionals Innovadores en Educació Infantil: Converses en l'Educació Infantil es portarà a terme el dissabte 21 de febrer, a les 9.15 hores, a l'Auditori Cardenal Narcís Jubany de la Facultat (carrer Císter, 34 - Barcelona).

Es prega confirmar assistència abans del dia 13 de febrer

Descarregar en format PDF (139 KB).




Notícia: L’abandonament escolar baixa dotze punts en una dècada

Elisabet Escriche (Diari Ara )
31 de gener de 2015

Un 22% dels joves no tenen estudis postobligatoris, lluny del 15% que fixa Europa per al 2020




Notícia: El Govern preveu oferir els graus de 3 anys a partir del curs 2016-2017

ACN Barcelona (Diari Ara )
30 de gener de 2015

Antoni Castellà creu que el decret és ''una bona notícia'' perquè es recupera ''autonomia'' per a les universitats i per a Catalunya




Del segle XIX a l'escola del futur

Article: Del segle XIX a l'escola del futur

Raül Garcia i Aranzueque (El Punt Avui)
25 de gener de 2015

Els experts reclamen uns centres oberts on es potenciï l'ús de la tecnologia i l'educació emocional - Fan una crida a fer un ús racional i coherent de la innovació




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25