logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Activitat butlletí: Enric Roca clourà amb una conferència el 10è Aniversari de les Jornades UTAE

(Sant Joan de Déu)
14 de març de 2014

La Unitat de Trastorns de l'Aprenentatge Escolar (UTAE) de Sant Joan de Déu celebra les seves 10es Jornades els propers 14 i 15 de març. L'Enric Roca, coordinador d'Edu21, ha estat convidat a fer-hi la conferència de cloenda, titulada "Educació, inclusió i trastorns de l'aprenentatge".




Notícia: Presentació pública del XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores

28 de febrer de 2014

El proper 11 de març tindrà lloc l’acte de presentació pública del XIII Congrés Internacional de Ciutats Educadores. Amb el nom “El poder transformador de les ciutats educadores”, els membres del Comitè Científic – codirigit pels Drs. Àngel Castiñeira i Miquel Martínez – faran un diàleg entorn el concepte de ciutat educadora i els eixos del Congrés (Inclusió, Participació i Creativitat) que serà moderat per la Dra. Anna Jolonch, Cap de Recerca de la Fundació Jaume Bofill.

La resta de membres del Comitè Científic són: Montserrat Anton, Cristina Armendano, Josefina Cambra, Salvador Cardús, Joan Manuel del Pozo, Josep Maria Font, Ramon Maria Moreno, Milagros Pérez Oliva, Clara Romero, Francesc Torralba i Enric Roca, coordinador d'Edu21.

L’acte es farà a la Sala Moragues – El Born Centre Cultural el dimarts 11 de març a les 18h, i serà presidit pel regidor de Presidència i Territori de l’Ajuntament de Barcelona, el Sr. Jordi Martí i Galbis. Cal confirmar l’assistència a l’adreça de correu electrònic: congresaice2014@bcn.cat o al telèfon 93 402 32 40.




Entrevista a Marc Antoni Adell i Cueva

entrevista: Entrevista a Marc Antoni Adell i Cueva, Director de l'Anuari de la Societat Valenciana de Psicologia i col·laborador d'Edu21IA

E. CASTELLANO (El Punt Avui)
28 de febrer de 2014

“Els actuals polítics ens han situat en el mapa del despropòsit”

Per al professor Adell en l'educació s'ha d'implicar tota la societat i els moments actuals dibuixen un projecte involucionista que la societat no ha de permetre




entrevista: “Escoltar és una tècnica inútil pel que fa a l'aprenentatge”. Sebastián Barajas

Mercè Ribé (El Punt Avui)
23 de gener de 2014

Volia saber com funciona el cervell a l'hora d'aprendre i ara, després de 25 anys de treball amb Roger Schank, aquest home de negocis explica en un llibre un model educatiu trencador que ja ha importat a Barcelona, a través d'una trentena de postgraus en tecnologies de la informació.




"Aprendre a conviure: Happy 8-12", Premi Edu21 2013

Notícia: "Aprendre a conviure: Happy 8-12", Premi Edu21 2013

10 de desembre de 2013

El treball guardonat és obra de Gemma Filella, i presenta el videojoc Happy 8-12, que té l'objectiu d'ensenyar a resoldre conflictes entre iguals, entrenant les competències emocionals bàsiques: consciència emocional, regulació emocional, autoestima i comunicació assertiva. El videojoc està destinat per als nens i nenes de 8 a 12 anys, consta de 25 conflictes, 15 d’ells estan emmarcats al pati de l’escola i 10 a casa, entre germans.




Notícia: Pilar Benejam, premi d'actuació cívica de la Fundació Lluís Carulla

21 de novembre de 2013

Pilar Benejam, catedràtica del Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials de la UAB i membre del jurat del Premi Edu21, ha rebut un dels premis d'actuació cívica de la Fundació Lluís Carulla d'enguany. El guardó vol reconèixer la seva tasca acadèmica i el seu paper en l'impuls de la UAB durant els seus anys fundacionals: Benejam va ser una de les signants del Manifest de Bellaterra en representació de l'Escola de Mestres de Sant Cugat. El reconeixement de la Fundació Lluís Carulla se suma al premi Ramon Llull del 2003, el premi Jaume Vicens Vives del 2004, la Creu de Sant Jordi del 2004 i el premi Marta Mata de la Generalitat del 2011.




Notícia: Espanya és el país de la UE amb més abandonament escolar

euractiv.es
31 d'octubre de 2013

Un informe de la Comissió Europea publicat avui revela que Espanya és el país amb més abandonament escolar de tota la Unió Europea. L'any passat, un 25% dels joves van decidir deixar l'escola després l'ensenyament obligatori. A més, se situa entre els sis estats membres que van retallar pressupost en tots els nivells d'ensenyament.




Notícia: A la cua dels països de l'OCDE en matemàtiques i comprensió lectora

Telenotícies Migdia (TV3)
08 d'octubre de 2013

Els adults espanyols són els pitjors del món desenvolupat en matemàtiques i comprensió lectora: la majoria tenen dificultats per entendre "El Quixot" o comparar preus d'hotels. Són les dades d'un informe de l'OCDE que avalua 23 països: els millors són el Japó i Finlàndia.




Anant Agarwal

Article: Anant Agarwal: “L'objectiu és educar mil milions de persones al món”

Ure Comas (El Punt Avui)
15 de setembre de 2013

Anant Agarwal, nascut a l'Índia el 1959, és professor i president d'EdX, una organització líder mundial que subministra cursos lliures i gratuïts per internet, també coneguts com a MOOC (‘massive open online courses').




Ens ha deixat en Ferran Ferrer.

Notícia: Ens ha deixat en Ferran Ferrer

29 de juliol de 2013

En Ferran va col·laborar en nombroses ocasions amb Edu21, sempre explicant-nos què hi havia darrera dels resultats PISA, i quines implicacions tenien per a l'educació del nostre país -tant pel que fa a l'equitat com a la qualitat. De ben segur que el seu mestratge ens empeny en la recerca del millor sistema educatiu per a Catalunya.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25