logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Notícies


Notícies


Notícia: A la cua dels països de l'OCDE en matemàtiques i comprensió lectora

Telenotícies Migdia (TV3)
08 d'octubre de 2013

Els adults espanyols són els pitjors del món desenvolupat en matemàtiques i comprensió lectora: la majoria tenen dificultats per entendre "El Quixot" o comparar preus d'hotels. Són les dades d'un informe de l'OCDE que avalua 23 països: els millors són el Japó i Finlàndia.




Anant Agarwal

Article: Anant Agarwal: “L'objectiu és educar mil milions de persones al món”

Ure Comas (El Punt Avui)
15 de setembre de 2013

Anant Agarwal, nascut a l'Índia el 1959, és professor i president d'EdX, una organització líder mundial que subministra cursos lliures i gratuïts per internet, també coneguts com a MOOC (‘massive open online courses').




Ens ha deixat en Ferran Ferrer.

Notícia: Ens ha deixat en Ferran Ferrer

29 de juliol de 2013

En Ferran va col·laborar en nombroses ocasions amb Edu21, sempre explicant-nos què hi havia darrera dels resultats PISA, i quines implicacions tenien per a l'educació del nostre país -tant pel que fa a l'equitat com a la qualitat. De ben segur que el seu mestratge ens empeny en la recerca del millor sistema educatiu per a Catalunya.




Notícia: Convocatòria de beca d'investigació i transferència educativa a l'OCDE 2013-2014

Fundació Jaume Bofill
10 de juliol de 2013

La Fundació Jaume Bofill, en col·laboració amb l'OCDE, obre cada any una convocatòria de beca adreçada a investigadors i investigadores que vulguin fer una estada a la Direcció d'Educació de l'OCDE, amb seu a París. L'estada permet treballar en una institució de referència en recerca comparada a nivell internacional sobre l'assessorament i l'aprenentatge mutu dels sistemes educatius dels diferents països.

El darrer dia per a la presentació de la candidatura i la documentació és el 19 de setembre de 2013.




Notícia: Enric Roca - 3 prioritats educatives per a la Catalunya d'avui

Fundació Jaume Bofill
09 de maig de 2013




(c) Oriol Duran

Article: “No cal un gran quocient per fer matemàtiques” Daniel Ramos, matemàtic

Lluís Martínez (El Punt Avui)
05 de maig de 2013

Daniel Ramos (Saragossa, 1983) va obtenir el primer premi de la Unesco per un mòdul, ‘The Sphere of the Earth', que permet comprovar visualment quant es distorsiona la Terra en representar-la en un mapa (amb una tècnica anomenada ‘indicatrius de Tissot'). Així, en cada mapa podem veure com és d'exacta, en forma i superfície, la representació dels continents. Es pot veure a Imaginary.org i Mpe2013.org




Notícia: Calen més dones al sector digital: la Comissió Europea amb el Dia de les Dones a les TIC

Comissió Europea
25 d'abril de 2013

Com podem estimular la presència de més dones amb talent tecnològic en feines digitals? La Comissió Europea, el Parlament Europeu i la Unió Internacional de Telecomunicacions (UIT) celebren junts, el 25 d’abril, el Dia de les Dones a les TIC, amb l’objectiu de trobar noves maneres d’encoratjar les joves a exercir professions al sector de les TIC.




Notícia: Conferència d'Enric Roca: "Quin sistema educatiu ha de tenir una Catalunya independent?"

(Ajuntament d'Arenys de Munt)
22 d'abril de 2013

La Regidoria de Cultura i Ensenyament de l'Ajuntament d'Arenys de Munt, juntament amb l’Aula Cultural, han organitzat, per al dilluns 22 d’abril a 2/4 de 8 de la tarda a la sala d’Exposicions, la conferència "Quin sistema educatiu ha de tenir una Catalunya independent?", a càrrec d'Enric Roca, coordinador d'Edu21. La ponència serà una reflexió sobre diferents propostes en l'escenari d'un sistema educatiu català sobirà. En aquest sentit, la conferència plantejarà un seguit d'escenaris o propostes molt obertes per al debat, i per tant, d’interès per a docents, famílies i tots els agents implicats en l’educació.




Eurostat

Estudi: El 2011, un 27% dels infants menors de 18 anys de la UE27 es trobaven en risc de pobresa i/o exclusió social

Eurostat
11 d'abril de 2013

El risc de pobresa infantil disminueix en tant que augmenta el nivell formatiu dels pares.

A la UE27, els nens estan exposats a un risc de pobresa i/o exclusió social més elevat que la resta de la població. El 2011, un 27% dels menors de 18 anys es trobaven en risc de pobresa i/o exclusió social a la UE27, en comparació amb el 24% d'adults (18 – 64 anys) i un 21% de gent gran (majors de 65 anys). Es considera una persona en risc de pobresa i/o exclusió social aquella que compleix, com a mínim una de les tres condicions1 següents: en risc de pobresa, amb privació material severa o pertanyents a famílies amb baixa intensitat laboral.




Notícia: “Tenim fracàs escolar perquè no sabem amb quin ull llegim”

Entrevista a Manuel Roure, òptic-optometrista (El Punt Avui)
20 de febrer de 2013

Per què hauríem de saber quin és el nostre ull dominant?
La meva obsessió sempre ha estat aconseguir, a través de l'optometria, que els nens llegeixin millor. El fracàs escolar és esgarrifós.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14 |  15 |  16 |  17 |  18 |  19 |  20 |  21 |  22 |  23 |  24 |  25