logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Observatori


Observatori


   

Informe: Projecte de llei d'educació de Catalunya

29 de juliol de 2008

Projecte de llei d'educació de Catalunya aprovat pel Govern de la Generalitat. També podeu consultar l'avantprojecte de la Llei d'Educació i les Bases per la Llei d'educació.




Informe: Els perquès de l'Educació Física avui

IV Jornada Esport Blanquerna - V Jornades FIEP Catalunya
24 de juliol de 2008

Recull de les principals conclusions extretes arrel de la taula rodona "Els perquès de l'Educació Física avui" celebrada en el marc de la IV Jornada Esport Blanquerna i V Jornades FIEP Catalunya celebrades el passat 21 de maig de 2008.

Descarregar en format PDF (151 KB).




Article: Llei d'educació de Catalunya i currículum. Què hauria de dir sobre el currículum la futura Llei catalana d'educació

Enric Roca (Escola Catalana, núm. 451)
20 de juliol de 2008

El document conegut com a Bases per a la Llei d’educació de Catalunya presentat a finals del 2007 aposta perquè aquesta futura Llei esdevingui una eina que permeti “definir un model educatiu propi”, tot i que pretén no ser una reforma educativa sinó un instrument per a aquesta reforma, que reculli tot allò que ja està en marxa tot posant l’accent en els aspectes organitzatius, i no en els propis dels continguts de l’ensenyament o el currículum. Per tant, una reforma més de caire estructural del sistema educatiu que del vessant estrictament pedagògic.




Dictamen del Consell Escolar de Catalunya sobre la Llei d'Edu

Informe: Dictamen del Consell Escolar de Catalunya sobre l'avantprojecte de la Llei d'Educació de Catalunya

Consell Escolar de Catalunya
19 de juliol de 2008

Dictamen sobre l'avantprojecte de la Llei d'Educació de Catalunya, aprovat per majoria el 7 de juliol de 2008.

Descarregar en format PDF (477 KB).




Article: Carta del conseller d'Educació als docents

Departament d'Educació
14 de juliol de 2008

Carta del Conseller d'Educació als docents, a qui s'adreça per tal d'explicar-los el sentit de la Llei d'educació.




Fotografia: Diego Ibarra

Notícia: Els nous espais de benvinguda a les escoles atendran els immigrants d'entre 8 i 18 anys

Carol Biosca (Diari Avui)
12 de juliol de 2008

Notícia publicada al Diari Avui on s'explica que el pla que iniciaran Vic i Reus preveu activitats de 4 hores al matí de coneixement de la llengua i l'entorn.




Foto: Cristina Calderer

Notícia: Les aules d'immigrants seran només per a l'ESO i per un mes

Sònia Pau (Diari Avui)
02 de juliol de 2008

Notícia publicada al diari avui on s'explica que Immigració avança que els espais per a nouvinguts externs als centres seran de breu estada.




Joan Bardina

Article: Joan Bardina i la pedagogia de la voluntat

Conrad Vilanou, professor de la Universitat de Barcelona
25 de maig de 2008

No hi ha dubte que la figura de Joan Bardina Castarà (Sant Boi de Llobregat, 1877-Valparaíso, 1950) constitueix un dels noms propis més significatius de la història pedagògica catalana. Fill d’una família menestral (el seu pare era ferrer) va ingressar amb 10 anys al Seminari Conciliar de Barcelona i més tard va estudiar a la Facultat de Lletres de Barcelona, on s’especialitzà en el camp de les llengües. Políticament s’integrà inicialment en les files del carlisme, per bé que ben aviat va passar a col·laborar a partir de 1902 a La Veu de Catalunya, dirigida per Prat de la Riba. Gradualment s’adonà que l’educació constituïa l’únic mitjà per a la regeneració de la societat, de manera que la seva activitat es va centrar en la formació de mestres que en aquells moments oferia un estat bastant lamentable, alhora que responia a uns tònics funcionarals i centralistes allunyats de la realitat de la social catalana.




Informe: La segregació escolar a Catalunya

Síndic de Greuges
23 de maig de 2008

Informe extraordinari del Síndic de Greuges que es proposa presentar les principals cares del fenomen de la segregació escolar a Catalunya. Tant des d’un punt de vista quantitatiu com qualitatiu, l’informe destaca les característiques dels processos de segregació en diferents municipis catalans. Es revisen els aspectes de context que poden ser generadors dels processos de segregació, es mesuren els índexs de
segregació per municipis i s’identifiquen els punts del territori on es fa més evident el problema. A partir de l’anàlisi de les queixes que arriben a la institució, l’informe revisa també on se situen els problemes en la gestió dels processos d’escolarització relacionats directament o indirecta amb la segregació escolar. Així, s’analitzen problemes relacionats amb la planificació educativa, amb la gestió de l’accés, etc. L’informe s’atura també a analitzar elmarc normatiu i les polítiques educatives en curs i n’observa amb deteniment un cas, la segregació escolar al barri de Santa Eugènia de Girona, per mostrar la dinàmica de la segregació a escala local i les principals omissions de les polítiques per fer-hi front. Finalment, les conclusions destaquen els elements principals de l’informe i el darrer capítol aborda un ampli ventall de suggeriments del Síndic de Greuges.

Descarregar en format PDF (743 KB).




Notícia: Avantprojecte de la Llei d'Educació de Catalunya

Departament d'Educació
08 de maig de 2008

Avantprojecte de la Llei d'Educació de Catalunya presentat pel Departament d'Educació. En les properes setmanes, Edu21 treballarà l'anàlisi del contingut de la Llei. Podeu consultar les anteriors bases per a la Llei d'Educació de Catalunya, així com el primer document de reflexió d'Edu21 entorn aquestes bases.




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14