logotip de l'Associació Edu21

Edu21

http://www.edu21.cat

 





 

Inici > Observatori


Observatori


   

Informe: Xifres clau de l'educació i atenció a la primera infància a Europa. Informe d'Eurydice i Eurostat

(Ministerio de Educación, Cultura y Deporte)
19 de gener de 2015



Informe: L'educació en el futur estat del benestar de Catalunya

Enric Roca, coordinador d'Edu21 (Fundació CatDem)
02 de gener de 2015

"Pensar en el futur de l’estat del benestar a Catalunya és imaginar la consecució d’un estat propi i treballar per aconseguir-lo, perquè només construint un nou estat podrem dissenyar un model de país que satisfaci plenament les ànsies de governar-se de forma plena, sobirana. I d’aquest fet en derivarà l’oportunitat de bastir un model d’estat del benestar per a tots els ciutadans del país.

Precisament en el marc d’aquesta oportunitat és on podrem decidir tots junts quins seran els principals eixos d’aquest nou estat i fer-hi pivotar tota la resta de les prioritats decidides. En aquest context, som de l’opinió que l’educació en sentit ampli –la millor formació per a tothom– ha de ser el principal eix vertebrador o prioritat essencial del nou estat català"

Descarregar en format PDF (380 KB).




Article: Obstacles a la inclusió: qüestionant concepcions i pràctiques sobre l'avaluació psicopedagògica

Gerardo Echeita i Ignacio Calderón (ÀÁF)
06 de desembre de 2014

El principal sentit d’aquest article és obrir un debat improrrogable entre els orientadors i orientadores en exercici (igual que entre tècnics de l’administració, acadèmics i investigadors en aquest àmbit), sobre les avaluacions psicopedagògiques i per extensió, sobre la tasca de l’orientació en les institucions escolars, en particular en el cas de l’alumnat considerat amb necessitats educatives especials i a la llum del dret que els assisteix a una educació inclusiva. Durant els últims anys, aquestes tasques estan tendint a vincular-se més a la justificació d’opcions excloents (com forçar el canvi en modalitats d’escolarització), pròximes al criticat model mèdic de la discapacitat (Barton, 1998), que a la planificació de propostes inclusives per a tot l’alumnat, contradient la legislació educativa nacional i internacional (Convenció dels drets de les persones amb discapacitat, UN, 2006). Per això, treure el debat del terreny de la burocràcia i tornar-lo al de l’ètica pot servir per replantejar la lògica educativa que ha de prevaler en l’orientació. Perquè no podem descarregar la lluita per l’equitat a les escoles sobre les espatlles de l’alumnat més vulnerable i les seves famílies! Per a aquesta comesa i complementàriament a l’objectiu de denúncia de l’actual estancament i debilitat del procés cap a sistemes, cultures i pràctiques més inclusives, apuntem algunes crítiques i esbossem un seguit de propostes alternatives per a l’avaluació psicopedagògica (Calderón y Habegger 2012), que podrien contribuir a corregir la deriva actual i enfortir els processos de resistència enfront de les forces excloents del sistema educatiu.




Informe: L’R+D+I de Catalunya a Europa

(Generalitat de Catalunya)
22 de juliol de 2014

Posició, resultats a l’FP7, posicionament competitiu, full de ruta H2020




Estudi: TALIS 2013 - Estudi internacional de l'Ensenyament i l'Aprenentatge

OCDE
26 de juny de 2014

Recull de documents (en castellà) del darrer estudi TALIS 2013




Preparing Principals to Raise Student Achievement

Estudi: Preparing Principals to Raise Student Achievement

Susan M. Gates (RAND corporation)
03 de juny de 2014

Implementation and Effects of the New Leaders Program in Ten Districts
Estudi americà sobre les conseqüències d'una millor preparació dels líders escolars i de la millora de les seves condicions de treball.

Descarregar en format PDF (698 KB).




Activitat butlletí: Els sis escenaris educatius possibles fins el 2020 segons l’OCDE

OCDE
28 d'abril de 2014

Llegir més. (anglès)




PISA 2012

Informe: PISA 2012

OCDE
07 de desembre de 2013

Resultats PISA 2012 a Catalunya (Departament d'Ensenyament)
Resultats PISA 2012 a Espanya (Ministerio de Educación)
Resultats PISA 2012 a Espanya (OCDE)

Tots els resultats PISA 2012

"PISA: no ens movem", l'opinió d'Enric Roca




Informe: Programa internacional per a l'avaluació de competències de la població adulta (PIAAC)

10 d'octubre de 2013

PISA, matemàtiques i lectura, per a la població de 16-65 anys (PIAAC).
Informe de l'OCDE elaborat per l'Instituto Nacional de Evaluación Educativa del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte en col·laboració amb el Servicio Público de Empleo Estatal (SEPE) del Ministerio de Empleo y Seguridad Social, el Instituto Nacional de Estadística (INE) del Ministerio de Economía y Competitividad y la Subdirección General de Estadística y Estudios del Ministerio de Educación, Cultura y Deporte.




Informe: els fills dels immigrants

Informe: Informe: els fills dels immigrants tenen més risc d'acabar a escoles pitjor dotades

Comissió Europea
13 d'abril de 2013

Descarregar en format PDF (69 KB).




Pègina: 1 |  2 |  3 |  4 |  5 |  6 |  7 |  8 |  9 |  10 |  11 |  12 |  13 |  14